میهن صنعت :

آغاز پیش ثبت نام طرح نقدی خودروهای فرسوده

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور با اعلام آغاز پیش‌ثبت‌نام طرح نقدی (بدون جایگزین) خودروهای فرسوده‌ شخصی اعلام کرد: 330 هزار خودرو شخصی فرسوده مشمول این طرح می‌شود.

به گزارش میهن صنعت به نقل از ایسنا رجبی در نشستی خبری با بیان اینکه خودروهای فرسوده سواری شخصی مشمول طرح نقدی (بدون جایگزین) باید دارای مدل 1356 تا 1368 هجری شمسی و معادل میلادی آن باشند اظهار کرد: علاوه بر داشتن پلاک ایران و یا گواهی تسجیل راهور ناجا(vin)، این خودروها باید سند قطعی به نام مالک و یا وکالت بلاعزل از مالک داشته باشند.
وی با بیان اینکه پیش‌ثبت‌نام طرح نقدی خودروهای فرسوده شخصی تا 31 خردادماه ادامه دارد خاطرنشان کرد: کلیه خودروهایی که در این بازه زمانی نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند، مشمول گواهی ارزش اسقاط با رقم‌های سال 90 که یک تا 1/5 میلیون تومان است می‌شوند.

رجبی خاطرنشان کرد: در صورتی که مالکان خودروهای شخصی فرسوده ثبت‌نام را به پس از 31 خردادماه موکول کنند به میزانی از پرداختی به آنها بابت اسقاط کسر خواهد شد.

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در ادامه با اشاره به اینکه ثبت‌نام به شیوه اینترنتی در سایت www.nosazin.net از امروز آغاز شده است خاطرنشان کرد: در عین حال مالکان خودروهای فرسوده شخصی مشمول این طرح می‌توانند با مراجعه به 125 مرکز اسقاط خودرو در سراسر کشور نسبت به پیش‌ثبت‌نام اقدام کنند.

رجبی با بیان اینکه ممکن است عده‌ای افراد سودجو بخواهند به بهانه اجرای این طرح به صورت غیرمجاز اقداماتی انجام دهند تاکید کرد: مالکان خودروهای فرسوده در صورتی که از روش اینترنتی برای ثبت‌نام استفاده نمی‌کنند، تنها به مراکز اسقاطی که در سایت این طرح ذکر شده است مراجعه کنند

رجبی با بیان اینکه ثبت‌نام در این طرح به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود، افزود: در صورتی که هر مشکلی در فرآیند پیش‌ثبت‌نام به وجود آمد، مالکان می‌توانند این موضوع را از طریق سایت و یا شماره‌تلفن‌های 23 – 88549420 – 021 با معاونت نوسازی ناوگان ستاد سوخت درمیان بگذارند.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیت ظرفیتی برای ثبت‌نام در این طرح وجود ندارد خاطرنشان کرد: تنها محدودیت زمانی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

رجبی یادآور شد: هر یک از مالکان خودروهای فرسوده می‌توانند کد ملی خود دو ثبت‌نام مجاز در سایت این طرح انجام دهند.

وی تاکید کرد که مراجعه‌کنندگان به سایت مشخصات خودرو خود را از روی کارت خودرو ذکر کنند چرا که این اطلاعات با فایل شماره‌گذاری پلیس چک خواهد شد و در صورتی که تطبیق یابد، ثبت‌نام تکمیل می‌شود.

وی تاکید کرد: برخی رکوردهای اطلاعاتی همچون کدملی و vin خودرو از ابتدا که وارد سایت می‌شود، غیرقابل تغییر است و به همین دلیل مالکان خودروهای فرسوده باید اطلاعات را با دقت وارد کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشمولان این طرح باید یک شماره حساب جام یا قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک ملت نیز معرفی کنند، اظهار کرد: در ورود شماره حساب نیز باید دقت شود چرا که کلیه شماره‌حساب‌ها با کد ملی مالکان خودرو چک می‌شود و در صورت صحت، پرداخت انجام خواهد شد.

رجبی با بیان اینکه فراخوان تحویل خودروهای فرسوده نیز به ترتیب اولویت ثبت‌نام خواهد بود، تاکید کرد: پس از اعلام فراخوان مالکان به مراکز اسقاط خودرو مراجعه کرده و خودرو خود را تحویل می‌دهند.

وی در پاسخ به ایسنا، در خصوص فاصله زمانی اسقاط خودرو تا واریز پول به حساب مالکان خودروهای فرسوده، توضیح داد: پس از تحویل خودرو به مراکز اسقاط و صدور تاییدیه اسقاط توسط پلیس راهور، حداکثر ظرف یک هفته ارزش اسقاط خودرو به حساب مالکان واریز خواهد شد.

به گفته وی خودروهای مدل 56 تا 58 یک میلیون تومان و مدل‌های 65 تا 68 یک‌ونیم میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است و به این ترتیب خودروهایی که مدل آنها بین این دو گروه قرار دارد نیز مشمول رقم‌هایی بین یک تا یک‌ونیم میلیون تومان می‌شود.

رجبی تاکید کرد: کسانی که از طریق سایت نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام می‌کنند، پس از انجام پیش ثبت‌نام پیامکی حاوی مشخصات خودرو دریافت خواهند کرد که باید برای تاییدیه نهایی ثبت‌نام خود مجددا به سایت وارد شده و ثبت‌نام را قطعی کنند.

وی افزود: با قطعی شدن ثبت‌نام یک شماره سریال 10 رقمی به متقاضیان اختصاص می‌یابد و اگر این شماره سریال دریافت نشود به منزله عدم تایید ثبت‌نام آنها است.

وی به مالکان خودروهای شخصی فرسوده توصیه کرد که حتما مراحل ثبت‌نام خود در این طرح را به صورت کامل تا هنگام دریافت شماره سریال 10 رقمی دنبال کنند.

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه در حال حاضر 400 هزار خودرو سواری شخصی فرسوده در کشور وجود دارد، اظهار کرد: تعدادی از این خودروها زیر مدل محسوب شده و مشمول طرح نقدی نمی‌شود؛ بنابراین بالغ بر 330 هزار خودرو مشمول اجرای این طرح است.

رجبی ابراز امیدواری کرد که در صورت همکاری شهروندانی که به عقیده او قطعا خودشان هم از داشتن خودروهای فرسوده به دلیل هزینه و آلودگی بالا و ایمنی پایین خسته شده‌اند، تا پایان امسال کلیه خودروهای فرسوده شخصی اسقاط و از سال آینده اسقاط خودروهای فرسوده شخصی همچون تاکسی‌ها نیز به روز شود.

 

آخرین مهلت مراجعه به بانک برای متقاضیان قبلی طرح‌های جایگزینی خودروهای فرسوده
به گزارش ایسنا، رجبی در ادامه در خصوص آخرین مهلت مراجعه به بانک برای متقاضیان قبلی طرح‌های جایگزینی خودروهای فرسوده اظهار کرد: آن دسته از مالکانی که در طرح شرکت ایران خودرو ـ بانک ملی ثبت نام کرده‌اند تا 10 تیرماه، شرکت‌کنندگان در طرح وانت زامیاد و بهمن ـ بانک ملی تا 15 شهریورماه و شرکت‌کنندگان در طرح گروه سایپا ـ بانک ملی تا 15 شهریور باید برای تکمیل مدارک خود به منظور دریافت وام به بانک مربوطه مراجعه کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در طرح گروه سایپا ـ بانک ملت تا 15 شهریور و شرکت‌کنندگان در طرح ایران خودرو ـ بانک ملت نیز تا 10 تیرماه باید به بانک مربوطه برای تکمیل مدارک خود مراجعه کنند.

رجبی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در طرح گروه سایپا ـ بانک تجارت نیز تنها تا 15 شهریورماه برای تکمیل مدارک خود در بانک مربوطه مهلت دارند افزود: آن دسته از مالکانی که در طرح شرکت مدیران خودرو ـ بانک سپه شرکت کرده‌اند نیز حداکثر باید تا 10 تیرماه با مراجعه به بانک مربوطه مدارک خود را تکمیل کنند.

به گفته وی مهلت‌های زمانی اعلام شده برای متقاضیان قبلی جایگزینی خودروهای فرسوده که در سالهای 89 و 90 ثبت‌نام کرده‌اند، به منظور تکمیل مدارک و اعطای وام اعلام شده است و تنها آن دسته از کسانی که علیرغم ثبت‌نام، برای دریافت وام مراجعه نکرده‌اند هم‌اکنون باید به بانک مراجعه کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=837
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه