میهن صنعت :

آیا فیات، فورد، اسکانیا و… را هم ما بحرانی کرده‌ایم؟!

همزمانی بحرانی شدن اوضاع پژو فرانسه با اعمال تحریم‌های این شرکت علیه خودروسازان ایران سبب شده برخی عنوان کنند که قطع ارتباط پژو با ایران، عامل بروز بحران در بزرگ‌ترین خودروساز فرانسه است.


به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، ساده‌انگاری در این زمینه تا حدی پیش رفته که حتی به جای واژه بحران از کلمه ورشکستگی استفاده کرده و می‌گویند تحریم خودروسازی ایران سبب شده تا پژو به عنوان یکی از خودروسازان معتبر اروپایی ورشکست شود.
این در شرایطی است که هم اکنون علاوه بر پژو، بسیاری دیگر از خودروسازان اروپایی حاضر در بازار اروپا با مشکلات مالی و افت فروش روبه‌رو شده‌اند و این مشکلات همزمان با بحرانی شدن منطقه یورو رخ داده‌اند.
طبق اخبار رسیده، فوردموتورز به عنوان یکی از سه غول خودروسازی آمریکا قصد دارد بخشی از نیروهای خود را اخراج کند، زیرا با کاهش تقاضا در بازار روبه‌رو شده و به همین دلیل می‌خواهد از حجم تولید خود بکاهد.
همچنین فیات نیز که یکی از خودروسازان معروف ایتالیا و حتی اروپا به شمار می‌رود، تصمیم به تعطیلی یکی از کارخانه‌های خود در شهر ناپل گرفته است تا به این وسیله در هزینه‌های مالی خود صرفه‌جویی کند. آن طور که فیات خبر داده، فروش خودرو در ایتالیا 20 درصد افت کرده و از همین‌رو این شرکت قصد تعطیلی کارخانه ناپل خود را دارد.
از سوی دیگر، مقامات اسکانیا به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ و معتبر خودروهای تجاری نیز خبر از افت سوددهی این شرکت به دلیل کاهش حجم فروش در بازار اروپا داده‌اند.
به نوشته دنیای اقتصاد، علاوه بر اینها، کارشناسان خبر از افت شش درصدی فروش خودرو در بازار اروپا می‌دهند و عنوان می‌کنند که خودروسازان اروپایی و آنها که در این بازار حضور دارند، برای بقای خود مجبور به کاهش قیمت و ارائه تخفیف و مشوق به مشتریان شده‌‌اند و اگر این روش را در پیش نگیرند، خودروهایشان فروش نخواهد رفت.
حال با توجه به شرایط پیش آمده، این پرسش پیش می‌آید که آیا فیات و فورد و اسکانیا و… را هم ما بحرانی (ورشکست) کرده‌ایم؟
واقعیت آن است كه مشكلات اقتصادی اروپا علت اصلی بحران در صنایع خودرو این قاره است كه البته در برخی موارد به‌خاطر محروم شدن آنها از بازار ایران تشدید هم شده‌است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2177
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه