میهن صنعت :

ابلاغ دستورالعمل واردات کامیون‌های دست دوم

دستورالعمل ورود کامیون‌های دست دوم خارجی که طبق قانون برنامه پنجم ورود آنها به کشور آزاد اعلام شد، تهیه و ابلاغ شده است.


به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو ، به این ترتیب بعد از گذشت یک سال و نیم از تصویب آئین‌نامه واردات کامیون‌های دست دوم در هیات دولت دستورالعمل آن، که به مشخصات فنی این کامیون‌ها مربوط می‌شود از سوی سازمان راهداری به اداره کل حمل‌ونقل رسید و کامیون داران می‌توانند با مراجعه به اداره یاد شده از چگونگی ورود این کامیون‌ها مطلع شوند.
بنابراین افراد و شرکت‌های حمل‌ونقلی که می‌خواهند کامیون های فرسوده خود را به کامیون‌های دست دوم خارجی ارتقا دهند، طبق گفته شهریار افندی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی می‌توانند به اداره کل حمل و نقل مراجعه کنند.
به گفته افندی‌زاده کامیون‌های وارداتی علاوه بر دارا بودن مشخصات فنی استاندارد باید خدمات پس از فروش متناسب با کامیون را هم در داخل کشور داشته باشند.
افندی‌زاده در رابطه با چگونگی کسب مجوز واردات گفت: کامیون‌داران بعد از هماهنگی با موسسه استاندارد و بانک مرکزی و گشایش اعتبار از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توانند، متناسب با آیین‌نامه مجوز واردات را کسب کنند.
افندی‌زاده در رابطه با برند این کامیون‌ها که قرار است به کمک نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور بیایند نیز گفت: ما برند خاصی را برای این کامیون‌ها در نظر نگرفته‌ایم، اما مسلما تنها چند برند خوب و با کیفیتی که در دنیا وجود دارند، می‌توانند مجوز‌های لازم برای ورود به کشور را جذب کنند.
وی در رابطه با اینکه چه نوع ارزی برای واردات این کامیون‌ها در نظر گرفته گفت: این را بانک مرکزی مشخص می‌کند. واردات کامیون‌های دست دومی سه سال ساخت بر اساس بند«ه» قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران به کشور آزاد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1059
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه