اتوبان تهران ـ كرج دو طبقه مي‌شود

مديركل محيط زيست استان البرز از دو طبقه شدن اتوبان تهران ـ كرج خبر داد.

به گزارش « ميهن صنعت » ،حسن پسنديده در تشريح مصوبات كارگروه جلسه كارگروه كاهش آلودگي هواي شهر كرج در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: بر اساس يكي از مصوبات اين جلسه سازمان راه و شهرسازي استان البرز موظف شد تا پايان برنامه پنجم توسعه نسبت به ارايه و اجراي طرح دو طبقه كردن اتوبان تهران ـ كرج از مبادي ورودي تا خروجي شهر كرج اقدام كند.

وي با اشاره به اين كه شهرداري كلانشهر كرج نيز موظف شد نسبت به اجراي طرح توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي شامل اتوبوس، ميني‌بوس و … اقدام كند افزود: همچنين مقرر شد شهرداري كرج نسبت به بكارگيري روش‌هاي نوين مديريت در حمل و نقل انبوه‌بر از جمله شامانه اتوبوس‌هاي تندرو (BRT) اقدام كند.

مديركل محيط زيست استان البرز ايجاد پارك‌سواربراي ارايه خدمات حمل و نقل عمومي در ورودي‌هاي شهر كرج و مناطق داراي ترافيك را از ديگر وظايف شهرداري كرج در جهت كاهش بار ميزان ترافيك و متعاقبا كاهش آلودگي هوا عنوان و تاكيد كرد: در عين حال مقرر شد شهرداري كرج نسبت به احداث مونوريل در حدفاصل ميدان شهيد سلطاني – ميدان امام حسين(ع)- بلوار شورا – بلوار كاج- ميدان نبوت – باغستان اقدام كند.

وي با اشاره به اين كه بر اساس يكي ديگر از مفاد مصوبه كارگروه كاهش آلودگي هواي شهر كرج قرار شد تسهيلات لازم براي ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي احداث مسيرهاي ويژه دوچرخه و پياده در پارك‌ها و فضاي سبز فراهم شود افزود: در عين حال در اين جلسه اجراي طرح‌هاي جامع حمل و نقل غيرموتوري شامل ايجاد جايگاه‌هاي ويژه كرايه و توقفگاه‌هاي دوچرخه در نزديكترين محل به مراكز جمعتي و آموزشي با تسهيلات تشويقي و مشاركت بخش خصوصي مورد تاكيد قرار گرفت.

مديركل محيط زيست استان البرز يكي از مشكلات زيست‌محيطي استان البرز را آلودگي واحدهاي صنعتي دانست گفت: بر اين اساس شركت گاز استان موظف شد نسبت به تامين سوخت گاز مورد نياز نيروگاه منتظر قائم و همچنين تامين سوخت گاز واحدهاي توليدي و صنعتي تا پايان سال 91 اقدام كند.

وي از ايجاد محدوه‌هاي ترافيكي در سطج شهر كرج خبر داد و گفت: بر اين اساس محدوده‌هاي ويژه ترافيكي بزودي در كرج مانند تهران ايجاد شده و تردد در آنها تنها با مجوز امكانپذير خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=783
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه