میهن صنعت :

اجراي طرح برخورد با فروشندگان متخلف رينگ و لاستيک نو و دست دوم

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: هفتمین مرحله از طرح کنترل واحدهای صنفی خرید، فروش و اوراقچی قطعات دست دوم خودرو آغاز شد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: هفتمین مرحله از طرح کنترل واحدهای صنفی خرید، فروش و اوراقچی قطعات دست دوم خودرو آغاز شد.

سرهنگ محمدیان افزود: در این طرح، واحدهای صنفی خرید و فروش رینگ و لاستیک و آپاراتی ها کنترل و نظارت می شود.

وی گفت: متصدی واحد صنفی مربوط باید هنگام فروش رینگ و لاستیک نو و دست دوم، مدارک و مستندات محل تامین، خرید و فروش و مدارک گمرکی و کد ردیابی طرح شبنم را ارائه کند.

سرهنگ محمدیان افزود: واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب که تاکنون برای اخذ پروانه کسب اقدام نکرده اند باید در اسرع وقت پروانه کسب و مجوز فعالیت صنف مربوط را دریافت کنند، در غیر این صورت برابر ماده 27 و 28 قانون نظام صنفی ماموران نیروی انتظامی تهران بزرگ موظف هستند با واحد های صنفی فاقد پروانه کسب برخورد و از ادامه فعالیت این گونه واحدها ممانعت به عمل آورند.

وی گفت: در این طرح با فروشندگانی که لاستیک های دست دوم را از شهروندان، افراد و یا سارقان خریداری کردند و پس از شستشو، واکس زدن و تجدید آج های لاستیک، آن را در قالب لاستیک نو به فروش می رسانند، برخورد قانونی خواهد شد.

سرهنگ محمدیان با اشاره به پلمپ حدود 80 واحد صنفی متخلف در مرحله پیشین برخورد با فروشندگان رینگ و لاستیک مسروقه افزود: استفاده از لاستیک های بازسازی و تعمیر شده در حکم استفاده از لاستیک های غیر استاندارد است و می تواند خطرات جانی و مالی در پی داشته باشد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: شهروندان، در صورت مشاهده فروش اینگونه لاستیک ها، مراتب را با مرکز فوریت های پلیسی 110 فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در میان بگذارند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2115
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه