احتمال کاهش سهميه ايران درليگ قهرمانان آسيا

سرپرست کميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال از احتمال کاهش سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا در صورت برگزار نشدن جام حذفي خبر داد.


اميد جمالي در گفت و گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، در مورد اينکه چه زماني پاسخ استعلام کنفدراسيون فوتبال آسيا در مورد حذف جام حذفي به فدراسيون ارسال مي‌شود، گفت: هيچ کدام از مسئولان فدراسيون و يا سازمان ليگ به طور کتبي از کميته روابط بين الملل بين الملل نخواسته‌اند چنين استعلامي از AFC بگيريم. به همين دليل ما هم نامه‌اي به کنفدراسيون فوتبال آسيا در اين زمينه ارسال نکرده‌ايم. البته کسرايي از همکاران ما از طريق ايميل از کنفدراسيون فوتبال آسيا در اين زمينه استعلام گرفته که هنوز پاسخي در اين زمينه دريافت نکرده‌ايم. با توجه به تعطيلي شنبه و يکشنبه در مالزي احتمال دارد دوشنبه پاسخ اين استعلام ايميلي براي ما ارسال شود.

 

وي در مورد اينکه کميته بين الملل در چه مواردي استعلام ايميلي مي‌گيرد، عنوان کرد: معمولا در مورد مسايلي که اهميت زيادي ندارد اين کار را انجام مي‌دهيم. البته تفاوتي هم نمي‌کند کنفدراسيون فوتبال آسيا به اين استعلام هم پاسخ مي‌دهد.

سرپرست کميته روابط بين الملل در مورد اينکه برگزار نشدن جام حذفي از نظر قوانين اشکالي دارد يا نه، تاکيد کرد: طبق قوانين ليگ قهرمانان آسيا سهميه دوم ايران در اين بازي‌ها قهرمان جام حذفي است و طبيعي است زماني که جام حذفي برگزار نشود قهرماني هم وجود نخواهد داشت تا در ليگ قهرمانان آسيا شرکت کند. اين مسئله مغاير با قوانين ليگ قهرمانان آسياست و احتمال دارد سهميه دوم ايران در اين ليگ از دست برود مگر اينکه قوانين ليگ قهرمانان آسيا تغييراتي داشته باشد يا تبصره‌اي براي اين مسئله در نظر بگيرند که مثلا تيم دوم ليگ برتر راهي ليگ قهرمانان آسيا شود.

جمالي در مورد اينکه امکان دارد در صورت نيامدن پاسخ استعلام از کنفدراسيون فوتبال آسيا يک سهميه ايران در آسيا از دست برود، گفت: ماه آينده علي کفاشيان و عزيز محمدي در کميته تخصصي ليگ قهرمانان آسيا در کنفدراسيون فوتبال آسيا شرکت مي‌کنند و قطعا برگزار نشدن جام حذفي را با مسئولان AFC درميان خواهند گذاشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1716
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه