میهن صنعت :

اختصاص ‌بودجه‌ به خودرو‌سازان فقط خودرو را گران می کند

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از عملکرد دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور در زمینه تولید محصولات بی کیفیت، گفت: اختصاص مبالغی با حجم ۲ هزار میلیارد تومان به شرکت های خودروسازی به بهانه ارتقای سطح کیفی و کمک رسانی به آن ها هیچ گونه توجیه اقتصادی نداش


به گزارش میهن صنعت به نقل از خانه ملت، سید محمد بیاتیان افزود: در حال حاضر فضای صنعت خودرو کشور رقابتی نیست که بهتراست این اعتبارات در‌‌راستای ایجاد فضای رقابتی بین شرکت‌های خودروسازی داخلی با رقبای خارجی اختصاص یابد.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینگونه هزینه ها و تسهیلات در صنعت خودروسازی کشور، این صنعت را روز به روز به رکود کشانده و مصرف کنندگان را نیز به خرید اجباری محصولات ترغیب می کند که به نوعی می توان گفت این اقدامات ظلم به مصرف کننده است.
بیاتیان اظهارداشت: کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل باعث شده تا اقشار متوسط به پایین جامعه به خرید اجباری محصولات رو آورده و به ناچار خودروهای داخلی را خریداری کنند که این مسئله در آینده آسیب های جدی به صنعت خودروسازی کشور وارد کرده که این موضوع در جلسات آینده کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بازار خودرو داخلی از نبود فضای رقابتی با خودروسازان خارجی رنج می برد، اقشار متوسط به بالا و مرفه جامعه نیز ترجیح می دهند تا خودروهای خارجی با کیفیت بهتر خریداری کنند که این مسئله هیچ سنخیتی با تولید ملی ندارد.
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر لزوم استفاده و حمایت از کالاهای ایرانی، تصریح کرد: برای حمایت از تولید و سرمایه ایرانی بهتر است کالای ایرانی استفاده شود، اما به شرط در نظر گرفتن تسهیلات با بهره کمتر، چرا که به طور قطع ایرانی‌ها دوست دارند از کالای وطنی استفاده کنند از سوی دیگر تولیدکنندگان هم باید به فکر افزایش کیفیت باشند.
نماینده مردم بیجار در مجلس در پایان یادآور شد: یکی از بخش های آسیب دیده در فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها، بخش صنعت خودرو بود، زیرا در این فاز، قیمت انرژی دراین صنعت مانند دیگر صنایع افزایش یافت و موجب افزایش قیمت محصولات شد که باید به این موضوع رسیدگی شود

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1569
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه