اختصاص 37 درصد از كل تسهيلات بانكي به بخش صنعت

ميهن صنعت : رييس كل بانك مركزي با اشاره به اينكه امسال سهم صنعت از كل تسهيلات بانكي 37 درصد تعيين شده است، گفت: هيچ وقت نگفتم كه صنعت رو به مرگ است.


به گزارش ميهن صنعت به نقل از ايسنا، در حالي كه وزير صنعت، معدن و تجارت طي چند هفته اخير انتقادات گسترده‌اي را عليه رئيس كل بانك مركزي مطرح كرده بود، امروز محمود بهمني با دو خبر اميدواركننده به جمع فعالان صنعتي در مراسم روز ملي صنعت و معدن آمد.

رئيس كل بانك مركزي با بيان اين‌كه مصوب شده كه امسال 37 درصد از كل تسهيلات بانكي به بخش صنعت اختصاص يابد، گفت: ما تحقق اين سهم را به صورت هفتگي پايش مي‌كنيم.

بهمني افزود:‌ همچنين براي سال جاري سهم كشاورزي از كل تسهيلات بانكي 20 درصد، مسكن 25 درصد، صادرات 10 درصد وبازرگاني هشت درصد تعيين شده است.

او همچنين با اشاره به كاهش دو درصدي نرخ سود تسهيلات بخش صنعت در بودجه سال جاري، اعلام كرد: بدهي واحدهاي صنعتي نيز طبق اعلام قبلي به مدت پنج سال تقسيط مي شود.

رئيس كل بانك مركزي همچنين با اشاره به اين‌كه حجم بازار غيرمتشكل پولي كشور در دو سال بيش از 850 هزار ميليارد ريال بود گفت: سيستم بانكي خيلي به بانك مركزي بدهكار است، اما رقم آن را نمي‌گويم.

او همچنين از در دستور كار قرار گرفتن ايجاد بانك‌هاي منطقه‌اي خبر داد و افزود:‌ بانك‌هاي خصوصي نبايد اين حق را داشته باشند كه تا با دريافت وكالت، مبايعه نامه تنظيم كرده و وثيقه را بعد از ندادن بازپرداخت وام به نام خود كنند.

به گزارش ايسنا، وزير صنعت، معدن و تجارت در چند هفته گذشته به شدت از عملكرد سيستم بانكي كشور انتقاد و عنوان كرده بود كه بانكها به اندازه كافي از توليدكنندگان حمايت نمي‌كنند. مهدي غضنفري همچنين از عملكرد بانك مركزي در زمينه نظارت بر موسسه‌هاي مالي و اعتباري نيز انتقاد كرده بود كه رئيس كل بانك مركزي امروز اذعان كرد كه كار بانك مركزي در مورد نظارت بر اين موسسه‌ها بسيار دشوار و سخت است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1688
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه