اسامی کامل اعضای هیئت‌رئیسه ۱۲ کمیسیون مجلس نهم

ميهن صنعت : ترکیب هیئت رئیسه ۱۲ کمیسیون تخصصی مجلس نهم مشخص شد.

به گزارش ميهن صنعت به نقل از فارس، انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) برگزار شد که اسامی کامل اعضای هیئت رئیسه 13 کمیسیون به شرح زیر است:

1- کمیسیون آموزش و تحقیقات

در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات محمد‌مهدی زاهدی رئیس کمیسیون، جواد هروی و علی‌اصغر زارعی نواب رئیس، عباس مقتدایی سخنگو، علیرضا سلیمی و قاسم جعفری نیز به عنوان دبیران این کمیسیون مجلس انتخاب شدند.

2- کمیسیون اجتماعی

همچنین اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، عبدالرضا عزیزی را به عنوان رئیس و حسین طلا و فرج‌الله عارفی را به عنوان نواب اول و دوم هیئت رئیسه این کمیسیون برگزیدند.

محمداسماعیل سعیدی و عباس قائدرحمت نیز به عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون اجتماعی انتخاب شدند. سیدامیرحسین قاض‌زاده هم سخنگوی این کمیسیون شد.

3- کمیسیون اقتصادی

اعضای هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس نهم نیز برای یک سال با انتخاب اعضای این کمیسیون انتخاب شدند که بر این اساس ارسلان فتحی‌‌پور به عنوان رئیس، روح‌الله بیگی به عنوان نایب رئیس اول، محمدرضا پورابراهیمی به عنوان نایب رئیس دوم، محمد علیپور به عنوان سخنگو، سعید اربابی‌‌‌ به عنوان دبیر اول و ابراهیم نکو به عنوان دبیر دوم این کمیسیون انتخاب شدند.

4- کمیسیون انرژی

اعضای کمیسیون انرژی مجلس ‌نیز با تشکیل جلسه‌ای سیدمسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران را به عنوان رئیس انتخاب کردند.

همچنین ناصر سودانی به عنوان نائب رئیس اول، علی مروی نائب رئیس دوم، حسین امیری خانکانی به عنوان سخنگو و سیدحسین دهدشتی به عنوان دبیر اول و وحید احمدی به عنوان دبیر دوم این کمیسیون انتخاب شدند.

5- کمیسیون برنامه و بودجه

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دیگر کمیسیونی بود که ‌با تشکیل جلسه‌ای غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران را به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب کرد.

در این جلسه غلامرضا تاج‌گردون به عنوان نائب رئیس اول، هادی قوامی نائب رئیس دوم، غلامرضا کاتب به عنوان سخنگو، غلامرضا اسدالهی به عنوان دبیر اول و محمد سقایی به عنوان دبیر دوم این کمیسیون انتخاب شدند.

6- کمیسیون بهداشت و درمان

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز ‌حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان را به عنوان رئیس، علی کائیدی نماینده پلدختر را به عنوان ‌نایب رییس اول، حسن تأمینی نماینده رشت را به عنوان ‌‌نایب رییس دوم، محمدجواد ‌نظری‌مهر نماینده کردکوی را به عنوان دبیر اول، آریایی‌نژاد را به عنوان دبیر دوم ‌و عباسی‌ نماینده گنبدکاوس‌ را ‌به عنوان سخنگوی کمیسیون بهداشت انتخاب کردند.

7- کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

همچنین امیر خجسته به عنوان رئیس، محمدجواد کولیوند به عنوان نائب رئیس اول، رضایی به عنوان نائب رئیس دوم و زارع به عنوان سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی انتخاب شدند.

انتخاب دبیران این کمیسیون نیز به جلسه فردا موکول شد.

8- کمیسیون صنایع و معادن

در جلسه کمیسیون صنایع مجلس نیز رضا رحمانی به عنوان رئیس، عزیز اکبریان و محمدرضا خان‌محمدی به عنوان نواب اول و دوم رئیس، الیاس طاهری و سید محمد بیاتیان به عنوان دبیران اول و دوم هیئت رئیسه و علی عباسپورجانی نیز به عنوان سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزیده شدند.

9- کمیسیون عمران

اعضای کمیسیون عمران نیز علی‌اکبر آقایی را به عنوان رئیس، محمدرضا رضایی و احمدعلی مقیمی را به عنوان نواب اول و دوم هیئت رئیسه و حمیدرضا پشنگ و محمدابراهیم محبی را به عنوان دبیران اول و دوم هیئت رئیسه کمیسیون عمران انتخاب کردند.

مهرداد لاهوتی نیز سخنگوی کمیسیون مذکور شد.

10- کمیسیون فرهنگی

در جلسه کمیسیون فرهنگی نیز حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی به عنوان رئیس، حجت‌الاسلام احمد سالک به عنوان نائب رئیس اول، بیژن نوباوه به عنوان نائب رئیس دوم، حجت‌الاسلام طاهری به عنوان سخنگو، لاله افتخاری به عنوان دبیر اول و محمد باقری به عنوان دبیر دوم این کمیسیون انتخاب شدند.

11- کمیسیون قضایی و حقوقی

عصر امروز همچنین اعضای هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نهم با رای اکثریت اعضا انتخاب شدند که بر این اساس، الهیار ملکشاهی به عنوان رئیس، سید حمیدرضا طباطبایی نائینی به عنوان نائب اول، محمد رزم به عنوان نائب رئیس دوم، محمدعلی اسفنانی به عنوان سخنگو، میرهادی قره سید رومیانی به عنوان دبیر اول و ابوالفضل ابوترابی به عنوان دبیر دوم انتخاب شدند.

12- کمیسیون کشاورزی

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس نیز عباس رجایی را به عنوان رئیس، اسماعیل‌نیا را به عنوان نایب رئیس اول، صالحی‌نسب را به عنوان نایب رئیس دوم، عباس پاپی‌زاده را به عنوان سخنگو، بزرگواری را به عنوان دبیر اول و سادات ابراهیمی را به عنوان دبیر دوم کمیسیون انتخاب کردند.

به گزار‌ش فارس، جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای حاضر در جلسه، تشکیل نشد و انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون مذکور به فردا موکول شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1321
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه