درخشش توان فنی ومهندسی سایپا در حوزه صنعت نفت

استقبال از توانمندی های شرکت قالب های صنعتی سایپا در نمایشگاه بین المللی نفت

ميهن صنعت : محصولات صنعتی و توان مندی های مهندسی شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا با استقبال کم نظیر بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی نفت روبرو شد.

به گزارش  « ميهن صنعت » به نقل از سایپانیوز 5 نمونه از پمپ های سانتریفیوژ صنعت نفت که برای نخستین بار در کشور بدست مهندسان ایرانی بومی سازی شده است در هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی تهران رونمایی شد که با استقبال کم نظیر کارشناسان صنعت نفت، مسولان وزارت نفت و اساتید و دانشجویان روبرو شد.
پمپ های سانتریفیوژ صنعت نفت به دلیل عملکرد دو مرحله ای و کار در دما و فشار بالا، دارای دانش فنی پیچیده ای هستند که با تلاش مهندسان شرکت قالبها، ایران نیز به توانایی ساخت این قطعه استراتژیک     دست یافت.
پمپ های سانتریفیوژ  دو مرحله ای ساخته شده در شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا، پس از انجام تست های ویژه، در پالایشگاه اصفهان نصب شده و در حال کار است.
طی روزهای برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت تهران، احمد قلعه بانی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، علیرضا ضیغمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و تعداد زیادی از مدیران شرکت های فعال در حوزه صنعت نفت از غرفه شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا دیدن کردند.
معاونان وزیر نفت در جریان بازدید از غرفه شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا ضمن تاکید بر حمایت از سازندگان داخلی، توان فنی و علمی مهندسان این شرکت را تحسین برانگیز توصیف کردند.
گفتنی است ساخت پمپ های سانتریفیوژ صنعت نفت، دومین دستاورد سرمایه گذاری تحقیق و توسعه شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا و گروه خودروسازی سایپا در  حوزه انرژی است.پیش از این نیز مهندسان این شرکت دانش بنیان، در حوزه تولید انرژی های پاک، موفق به بومی سازی دانش فنی طراحی و ساخت گیربکس توربین بادی 660 کیلووات شده بودند.
   

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=650
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه