اعلام دلایل كاهش تولید خودرو

ميهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان ایران دلایل كاهش تولید خودرو در فروردین ‌ماه امسال را تشریح كرد.

به گزارش «ميهن صنعت » به نقل از پرشين خودرو ، احمد نعمت‌بخش، در این خصوص اظهار كرد: فروردین ‌ماه امسال برای نخستین‌ بار در تاریخ صنعت خودرو كشور در دو دهه‌ اخیر شاهد كاهش شدید تولید محصولات بودیم.
وی با بیان این‌كه قرار گرفتن مجموعه‌ای از عوامل داخلی و خارجی كاهش تولید خودرو را به دنبال داشته است، خاطرنشان كرد: در حوزه ‌داخلی برخی مشكلات در زمینه‌ تامین قطعات موجب توقف مقطعی خطوط تولید برخی محصولات شد.
دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: به دلیل مشكلات مالی خودروسازان به‌ویژه نحوه عملكرد سیستم بانكی در این حوزه، پرداخت مطالبات قطعه‌سازان در سال گذشته به تعویق افتاد و از آن‌سو نیز قطعه‌سازان دچار مشكلات نقدینگی برای تامین مواد اولیه شدند.
وی افزود: از سوی دیگر برخی مشكلات خارجی نیز موجب شد ورود مواد اولیه مورد نیاز صنعت قطعه تحت‌ تاثیر قرار گرفته و هزینه‌های واردات مواد اولیه و زمان مورد نیاز آن با افزایش قابل توجهی همراه شود.
نعمت‌بخش با بیان این‌كه نوع برخورد برخی سازمان‌های داخلی با بخش تولید نیز از دیگر دلایل كاهش تولید خودرو بوده است، تصریح كرد: به عنوان مثال پلیس از اواخر سال گذشته علی‌رغم ابلاغیه سازمان ملی استاندارد ایران شماره‌گذاری وانت نیسان و وانت پیكان به عنوان وانت‌های اصلی تولیدی كشور را متوقف كرده است.
وی افزود: بدیهی است كه با توقف شماره‌گذاری و دپو ‌شدن تعداد بسیار زیادی از محصولات تولیدی در خطوط تولید خودروسازان، تولید وانت كشور در فروردین ‌ماه امسال با كاهش 69 درصدی همراه شود.
براساس آمارهای منتشر شده، تولید انواع خودرو در ایران در نخستین ماه سال جاری به پایین‌ترین سطح خود طی سه سال اخیر رسیده است.
تولید انواع خودرو در كشور در فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با كاهش 32.6 درصدی به 57 هزار و 603 دستگاه رسید. این میزان تولید نسبت به فروردین سالهای 1389 و 1388 نیز به ترتیب 31.3 و 15.8 درصد كاهش نشان می‌دهد.
فروردین ماه امسال تولید انواع سواری با كاهش 27.4 درصدی بالغ بر 53 هزار و 740 دستگاه شد. تولید انواع وانت نیز با افت 69.1 درصدی به 2953 دستگاه رسید.
تولید انواع مینی‌بوس و اتوبوس نیز به ترتیب 96.8 و 65.9 درصد كاهش یافته و به عدد شش و 31 دستگاه رسید. تولید انواع كامیون نیز با كاهش 46.8 درصدی به رقم 873 دستگاه رسید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=990
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه