میهن صنعت :

افزايش توان داخلی در توليد تجهيزات پتروشيمی

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت : تولید کنندگان تجهیزات داخلی با استفاده از دانش ایرانی و بومی سازی ساخت در داخل کشور وابستگی به سازندگان خارجی را کاهش می دهند.


 مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت : تولید کنندگان تجهیزات داخلی با استفاده از دانش ایرانی و بومی سازی ساخت در داخل کشور وابستگی به سازندگان خارجی را کاهش می دهند.

علی محمد بساق زاده گفت : روند تولید قطعات مورد نیاز در صنعت پتروشیمی از سوی سازندگان ایرانی رو به رشد است و بیش از 70 در صد از کالاها و تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود.

علی محمد بساق زاده افزود: خوشبختانه با حمایت های وزارت نفت تکیه بر استفاده از تجهیزات ساخت داخل افزایش یافته و پیشرفت زیادی حاصل شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت ساخت قطعات مورد نیاز این صنعت در کشور مطلوب است و سازندگان ایرانی با بالا بردن کیفیت ساخت خود توانایی رقابت با شرکت های سازنده معتبر در سطح جهان را دارند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: تولیدات داخلی در بسیاری موارد دارای کیفیت بالایی است و می توان با اعتماد کامل کالاها و قطعات مورد نیاز صنعت نفت را از طریق سازندگان داخلی تامین کرد.

وی تصریح کرد: پیمانکاران و سازندگان توانایی بومی سازی بسیاری از فناوری ها و تجهیزات مورد نیاز صنعت را دارند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از این سازندگان حمایت خواهد کرد.

به گزارش شانا ؛ صنعت پتروشیمی 42 واحد تولیدی دارد که سالانه 1.5 تا 2 میلیارد دلار قطعات و تجهیزات و مواد شیمیائی مورد نیاز این بخش است.

در قالب برنامه پنجم توسعه 70 طرح توسعه ای در دست اجراست و تاپایان برنامه 50 میلیارد دلار باید در این صنعت ارزش آفرین سرمایه گذاری شود.

جبهه های کاری گسترده ای برای حضور سازندگان داخلی در صنعت پتروشیمی وجود دارد و میتواننیاز های مجتمع ها و طرح های پتروشیمی را در داخل کشور

برطرف کرد و صنعتگران ایرانی توان رقابت و حضور در بازار های جهانی را دارند.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1537
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه