میهن صنعت :

اقدامات مجلس شورای اسلامی مایه امید صنعت خودروسازی کشور است

این صنعت با عملکردی که در سال های اخیر داشته ، نشان داده است که از توانایی ها و قابلیت های فراوانی برخوردار بوده اما امروز جهت ادامه روند فعالیت با چالش ها و معضلاتی روبرو شده که مستلزم حمایت است.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به قابلیت های فراوان صنعت خودروسازی کشور در کسب موفقیت ها، گفت: این صنعت با عملکردی که در سال های اخیر داشته ، نشان داده است که از توانایی ها و قابلیت های فراوانی برخوردار بوده اما امروز جهت ادامه روند فعالیت با چالش ها و معضلاتی روبرو شده که مستلزم حمایت است.

محمد سلیمانی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با تاکید بر اعمال سیاست های حمایتی از صنایع  مختلف خصوصاً صنایع خودرو و قطعه سازی، افزود: ایجاد فراز و نشیب در صنایع مختلف کشور امری طبیعی بوده و صنعت خودروسازی کشور از این امر مستثنی نیست.

وی تصریح کرد: مرتفع شدن معضلات کنونی صنعت خودروسازی در سایه اعمال سیاست های حمایتی امکان پذیر خواهد بود در غیر این صورت (عدم مرتفع گشتن معضلات موجود)قطعاً شاهد افول این صنعت خواهیم شد.

وی به برپایی جلسات مکرر و متعدد در کمیسیون صنایع و معادن خانه ملت به منظور بررسی مشکلات پیش آمده در این صنعت تاکید فراوان نمود و ابراز داشت: از آنجایی که مشکلات پیش آمده در صنعت خودروسازی کشور از پیچیدگی خاصی برخوردار است ، از اینرو لازم به نظر میرسد در مرحله نخست کمیسیون ها و نیز کمیته های تخصصی در مجلس شورای اسلامی فعال گردند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی 49 روز از عمر خود را سپری نموده است، تصریح کرد: مجلس جدید هنوز کار خود را به صورت جدی آغاز ننموه این در حالیست که لازمه رسیدگی به مشکلات خودروسازان و قطعه سازان برپایی کمیسیون ها و کمیته های تخصصی در این خانه است.

نماینده مردم تهران در خانه ملت در ادامه سخنان خود با اشاره به کاهش ظرفیت های تولیدی در واحد ها و مجموعه های سازنده خودرو و قطعه در کشور، اذعان کرد: تا زمانی که عوامل به وجود آورند این معضل مورد بررسی کارشناسانه قرا نگیرد نمی توان انتظار داشت که وضعیت صنعت خودروسازی کشور به حالت سابق بازگردد.

به گفته نماینده منتخب مجلس نهم ، کاهش ظرفیت های تولیدی در این واحدهای صنعتی را می توان در عوامل برون زا و درون زا ، عدم استقبال مردم از محصولات گروه خودرویی، بی کیفیتی و قیمت بالا محصولات، کاهش قدرت خرید متقاضیان و یا در اشباع بازار خودروهای داخلی جستجو کرد.

وی با اعلام اینکه اقداماتی که مجلس شواری اسلامی انجام می دهد می تواند به میزان فراروانی در جهت رفع معضلات  موجود در صنایع (خودرو و قطعه سازی) مایه امید واقع گردد ، گفت: با توجه به اینکه شیب پیشرفت در صنایع مختلف کشور ما در میان سایر کشورها در مقام نخست قرار گرفته از اینرو لازم است که مجلس به منظور حفظ شیب تند پیشرفت در صنایع از هیچگونه تلاش و اهتمامی دریغ ننماید.

نکته مهمی که سلیمانی در پایان به آن اشاره نمود این است که مشکلات پیش آمده در صنعت خودروسازی کشور می بایست بدون اتلاف وقت و در زمان خاص خود چاره اندیشی و مرتفع گردند در غیر این صورت قطعاً مشکلات به صورت لاینحل باقی خواهند ماند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2060
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه