پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت :

امسال همه گواهینامه ها تعویض می شوند

فرمانده راهور ناجا با اشاره به فراهم شدن ساز و کارهای تغییر گواهینامه از اجرایی شدن این طرح تا پایان سال خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو سردار اسکندر مومنی در سومین همایش ملی ایمنی و ترافیک گفت: با توجه به ضرورت‌های تغییر گواهینامه‌ها در سطح کشور سازوکارهای لازم این فعالیت فراهم شده که امیدواریم تا پایان سال این موضوع عملیاتی شود.
وی گفت: گواهینامه‌ها در سه بخش پایه3، پایه2 و پایه یک صادر خواهند شد.
فرمانده راهور ناجا با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها وامور متولی راه و جاده باید در کنار پلیس قرار گیرند تا تلفات به کمترین حد خود برسد گفت: ما با یک شعار نمی‌توانیم این موضوع را ساماندهی کنیم چرا که ده‌ها مولفه به صورت موازی با یکدیگر در یک سو ایفای نقش می‌کنند.
وی ادامه داد: نگاه به ترافیک باید از شکل سنتی خارج شود چرا که ما هیچ گریزی در این زمینه نداریم.
سردار اسکندر مومنی خاطرنشان کرد: قانون فضا را برای هماهنگ کردن دستگاه‌ها فراهم کرده است لذا باید در سال جاری تمامی دستگاه‌ها در کنار یکدیگر به اصلاح ساختارهای خود بپردازند چرا که اگر مولفه‌های مورد نظر احیا نشود نمی‌توان در تلفات جاده‌ای شاهد کاهش مرگ و میر باشیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چه زمانی قانون کوتاه شدن سپر کامیون‌ها اجرا خواهد شد گفت:‌ هم‌اکنون بسیاری از کامیون‌ها دارای سپر بالا هستند و این باعث می‌شود تا در هنگام تصادف خودرو به زیر آنها برود؛ این در شرایطی است که باید سپر آنها به نحوی باشد که خودرو را به سمت جلو هدایت کند ما امیدواریم این موضوع به سرعت عملیاتی شود.
49 درصد از متوفیان بعد از صحنه تصادف جان می‌دهند
مؤمنی گفت: هم‌اکنون 49 درصد از متوفیان بعد از صحنه تصادف جان خود را از دست می‌دهند.
فرمانده پلیس راهور ناجا گفت: هم‌اکنون پارادایم ایمنی ترافیک در کشور در حال تغییر است و ما در حال گذار در این مسیر هستیم.
وی اظهار داشت: مؤلفه‌ها و نشانه‌های این تغییر را می‌توان در قانون جدید و قدیم راهنمایی و رانندگی مشاهده کرد.
وی ادامه داد: رویکرد سنتی در ترافیک بر این اساس بود که همه بارها بر دوش راننده و پلیسی که مسئول ثبت خطاهای آن بود می‌افتاد اما در قانون جدید ظرفیت‌های مختلفی مدنظر قرار گرفته و سازمان‌های مختلف در امر ایمنی و ترافیک مسئول شده‌اند.
این فرمانده ارشد انتظامی اظهار داشت: نتایج علمی حکایتگر آن است که نمی‌توان خطاهای انسانی را به صفر مطلق رساند. بلکه باید به سمتی حرکت کرد که در صورت بروز خطا از سوی انسان خودرو و راه به نحوی باشد که جان وی را مورد تهدید قرار ندهد.
مؤمنی اظهار داشت: به همان میزان که باید به عوامل انسانی توجه شود باید در اصلاح شبکه معابر، وسایل حمل و نقل، نظام انتقال، امداد و درمان به صورت موثر وارد کار شد.
وی گفت: هم‌اکنون 49 درصد از متوفیان بعد از صحنه تصادف جان خود را از دست می‌دهند لذا باید در بخش اورژانس و ارائه خدمات درمانی پیشرفت کرد تا این رقم به 14 درصد برسد.
وی اظهار داشت: با توجه به قانون جدید سال گذشته شاهد کاهش 3 هزار و 500 نفری کشته‌های جاده‌ای بودیم که این میزان کاهش تلفات باعث صرفه‌جویی 12 هزار میلیارد تومانی در سطح کشور شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=876
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه