امسال 19 کیلومتر خط مترو به بهره برداری می رسد

شهردار تهران با بیان اینکه مردم نباید دغدغه ای بابت توسعه مترو داشته باشند گفت : البته ما پیگیر دریافت مطالبات قانونی مترو از صندوق ذخیره ارزی خواهیم بود اما اگر هم این مسئله محقق نشود مردم نگرانی بابت این موضوع نداشته باشند.


شهردار تهران با بیان اینکه مردم نباید دغدغه ای بابت توسعه مترو داشته باشند گفت : البته ما پیگیر دریافت مطالبات قانونی مترو از صندوق ذخیره ارزی خواهیم بود اما اگر هم این مسئله محقق نشود مردم نگرانی بابت این موضوع نداشته باشند.
 
دکتر محمد باقر قالیباف امروز و در حاشیه افتتاح 45 پروژه فنی ، عمرانی ، خدماتی و فرهنگی منطقه 2 در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب و در پاسخ به خبرنگاری که به اظهارات دادستان کل کشور در خصوص مطالبات مترو از دولت و پیگیری قانونی آن اشاره کرد ، اظهار داشت : واقعا نمی توانم قضاوتی کنم اما مردم دغدغه ای برای توسعه مترو نداشته باشند ، در سال جاری تمام تلاشمان این است که حدود 19 کیلومتر از خطوط مترو را به بهره برداری رسانده و 25 کیلومتر دیگر را آماده کنیم .
وی با بیان اینکه برنامه توسعه مترو به طور کامل پیش بینی شده و در طرح جامع نیز در نظر گرفته شده است ، به اظهارات دادستان کل کشور اشاره کرد و افزود: به دلیل شکایت مجلس، قوه قضاییه وارد عمل شده است البته شاید دولت هم مشکلاتی داشته باشد اما ما  توقعمان این است مطالبات قانونی مترو از صندوق ذخیره ارزی پرداخت شده و در این خصوص نیز پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد .
 
شهردار تهران در پاسخ به خبرنگاری در خصوص ساماندهی محله اسلام آباد در منطقه 2 گفت : از دغدغه های ما در شهرداری تهران ساماندهی چنین مناطقی بوده است که عمدتا طبقه برخوردار ساکن آن نیستند یکی از این مناطق اسلام آباد واقع در منطقه 2 در حاشیه اوین درکه است که دارای نابسامانی است .
 
قالیباف ادامه داد : ساماندهی این منطقه در طرح تفصلیی دیده شده و چگونگی اجرای آن نیز به طور کامل کارشناسی شده است که امیدواریم با کمک شورایاران و دیگر دستگاه های اجرایی همچون آب، برق، نیروی انتظامی و غیره را انجام دهیم.
 
وی تصریح کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که این کار از سال جاری آغاز کنیم اما به دنبال آن نیستیم که به صورت ضربتی انجام دهیم چرا که برخی از بخش ها احتیاج به زمان دارد، برخی املاک باید تملک شده و با برخی که به طور غیر قانونی ساخت و ساز انجام داده اند باید طبق ضوابط برخورد کرد . برخی سند دارند و برخی قولنامه که امیدواریم با دیگر دستگاه های اجرایی جهت رفع مشکل این منطقه دست به دست یکدیگر دهیم.
 
شهردار تهران در خصوص برنامه های تابستانی سال جاری و در پاسخ به خبرنگاری که گفت ویژه برنامه های قنوت انتظار مانند سال گذشته برگزار نشد اظهار کرد : برنامه قنوت انتظار همانند سال گذشته بود . سال پیش این برنامه در بوستان آزادگان به مدت 30 شب برگزار شد اما امسال در همه مناطق و به مدت 5 شب انجام شد .
 
وی افزود : سال گذشته به دلیل اجرا شدن برنامه در یک نقطه مشکلات ترافیکی پیش آمد اما در برنامه امسال دسترسی ها بسیار راحت تر شده است .
 
قالیباف ادامه داد: کیفیت جشن قنوت انتظار نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
 
شهردار تهران همچنین به فعالیت های تابستانی شهرداری اشاره کرد و گفت : در ماه رمضان با همان رویکرد معنوی فعالیت های تابستانی بعد از افطار ادامه می یابد در شهریور ماه نیز برنامه هایی همچون کوهنوردی و برگزاری اردوها از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری معاونت اجتماعی و سازمان ورزش به قوت خود انجام خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1891
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه