میهن صنعت :

انتخاب معدن شهيد نيلچيان چهارمحال و بختياری به عنوان معدن نمونه ملی

معدن شهيد نيلچيان با حفاري 31 حلقه چاه بطول 5 هزار متر در محدوده اي به وسعت 200 هكتار در اين استان واقع شده است كه از نظر نوع، كيفيت و مرغوبيت توليد بعنوان بهترين معدن ايران معرفي شده است.


معدن شهيد نيلچيان چهارمحال و بختياري بعنوان معدن نمونه ملي انتخاب و معرفي شد.


به گزارش پایگاه تحلیلی خبری میهن صنعت به نقل از روابط عمومي سازمان صنعت،معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري، رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان در حاشيه مراسم تقدير از مسئولان اين معدن در شهركرد گفت: معدن شهيد نيلچيان با حفاري 31 حلقه چاه بطول 5 هزار متر در محدوده اي به وسعت 200 هكتار در اين استان واقع شده است كه از نظر نوع، كيفيت و مرغوبيت توليد بعنوان بهترين معدن ايران معرفي شده است.

رحمن كرمي گفت: مواد استخراج شده از معدن شهيد نيلچيان شامل 2 نوع خاك نسوز بنام هاي آرژيليت و بوكسيت با عيار 65 تا 75 درصد است كه در ايران و خاورميانه از نظر عيار و حجم ذخيره بي نظير است و اين مواد پس از استخراج به بوكسيت ويژه ، بوكسيت درجه يك و آرژيليت ويژه و معمولي تبديل و در بازارهاي داخلي و خارجي بفروش مي رسد.

وي گفت: مواد استحصالي اين معدن در صنايع آلومينيم، صنايع نسوز و ساينده ها كاربرد ويژه اي دارد.

 رحمن كرمي افزود: بر اساس گمانه زني ها و مطالعات كارشناسان 16 ميليون و 800 هزار تن انواع خاك نسوز تا عمق 550 متري زمين در اين معدن وجود دارد كه با توسعه معدن در بخش لايه معدني در منطقه باجگيران و دوپلان ،ميزان توليد مواد معدني ساليانه به 25 هزار تن افزايش مي يابد.

وي گفت: اين معدن هم اكنون زمينه اشتغال مستقيم 100 نفر را فراهم كرده است.

معدن شهيد نيلچيان در 90 كيلومتري جنوب غربي شهركرد و 220 كيلومتري جنوب غرب اصفهان در ارتفاعات پشتكوه بختياري قرار گرفته است و عمليات بهره برداري آن از سال 47 در منطقه باجگيران و دو پلان چهارمحال و بختياري آغاز شده است.

علت نامگذاري اين معدن بنام شهيد نيلچيان به اين دليل است كه شهيد نيليچيان در زمان جنگ تحميلي در مقاطعي مديريت اين معدن را عهده دار بود 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1695
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه