انتشـار ايران‌چك از سرگرفتـه مي‌شـود

دبيركل بانك مركزي با اشاره به توقف انتشار ايران‌چك از زمان دريافت نامه رييس مجلس مبني بر غيرقانوني بودن اين كار عنوان كرد: بانك مركزي براي شروع مجدد توليد و انتشار ايران‌چك آمادگي دارد و منتظر ابلاغ اين موضوع براي انتشار مجدد ايران‌چك هستيم.


به گزارش «ميهن صنعت » محمود احمدي در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد آمادگي بانك مركزي براي انتشار مجدد ايران‌چك با توجه به تصويب اجازه انتشار ايران‌چك در مجلس گفت: مراحل قانوني اين كار كه انجام شود كار توليد و انتشار ايران‌چك تداوم پيدا خواهد كرد. ما هم با توجه به ذخاير لازم در اين مورد آمادگي توليد و انتشار ايران‌چك‌ها را داريم.

وي ادامه داد: بيش از 50 درصد موجودي نقدينگي مردم ايران‌چك است و حذف آن دشواري‌هايي را در پي خواهد داشت. با وجود اين، از روزي كه نامه رييس مجلس در مورد انتشار نشدن ايران‌چك به دست ما رسيده بود، انتشار ايران‌چك را متوقف كرده و درصدد بوديم اگر مجلس با انتشار مجدد ايران چك موافقت نكرد جهت جمع‌آوري ايران‌چك‌ها اقدام كنيم.

دبير كل بانك مركزي تصريح كرد: اكنون منتظر ابلاغ انتشار ايران‌چك هستيم تا طبق روال كار توليد براي جايگزيني ايران‌چك‌هاي فرسوده و انتشار ايران‌چك‌هاي جديد را انجام دهيم.

پيش از اين در چهارشنبه هفته گذشته،‌ مجلس شوراي اسلامي با تصويب بندي از لايحه بودجه 91، به بانك مركزي مجوز داد تا اقدامات لازم را براي تداوم چاپ و انتشار ايران‌چك 50 هزار توماني در سال جاري انجام دهد.

نمايندگان مجلس بند الحاقي 25 لايحه بودجه 91 در بخش هزينه‌اي را تصويب كردند كه بر اين اساس بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران مجاز است اقدامات لازم را در زمينه تداوم چاپ و انتشار ايران چك بانك مركزي با طرح‌هاي موجود و با مسدود نمودن معادل ريالي مبالغ ايران‌چك‌هاي منتشره تحت نظارت هيات نظارت اندوخته اسكناس طبق قانون پولي و بانكي كشور به عمل آورد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=993
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه