برنامه‌های کنترل بازار ادامه می‌یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص برخی انتقادات به گرانی های اخیر گفت: دولت با وجود بسیاری از مشکلات توانست قیمت های سرکش برخی کالاها را مهار کند و در این راستا برنامه های متعددی برای کنترل و مهار قیمت برخی از کالاها به اجرا گذاشته است.


به گزارش فارس مهدی غضنفری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت در مورد افزایش قیمت برخی کالاها، تصریح کرد: هر چند دولت با محدودیت ها و موانعی دست به گریبان است اما برنامه ها و طرحهایی برای کنترل و ثبات قیمتها در سطح بازار وجود دارد که برخی از آنها اجرایی شده و برای آرامش در بازار این برنامه ها تداوم می یابد.

وی در خصوص جو روانی ایجاد شده در سطح جامعه خاطر نشان کرد: عدم اطلاع رسانی، ابهاماتی را برای نمایندگان مجلس و مردم عزیز در خصوص توانایی دولت در کنترل قیمتها ایجاد کرده است که در یک جلسه غیر علنی قابل بیان خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: دولت توانست با وجود مشکلات و موانعی که با آن دست به گریبان است تا حدود زیادی از جهش قیمت برخی کالاها جلوگیری کرده و آنها را مهار کند و این روند را ادامه خواهد داد اما این نکته را نباید فراموش کرد که قیمت ارز در بازار از حدود 1200 تومان به بیش از 1800 تومان رسید و تاثیراتش را بر بازار خرده فروشی گذاشت.

غضنفری در ادامه با تاکید بر اینکه مشکل کمبود ارز در کشور وجود ندارد اظهار کرد: افزایش قیمت ارز و تاثیر آن بر قیمتها ربطی به میزان ذخایر ارزی ندارد این موضوع بیشتر ناشی از مسایل سیاسی و روانی در جامعه است.

وی در پایان در خصوص کنترل قیمتها با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان تصریح کرد: با عرضه مستقیم کالا و دائر کردن نمایشگاه‌ها در ماه مبارک رمضان کمک خواهیم کرد تا سطح موجودی در بازار افزایش پیدا کند که این به نوبه خود کمک شایانی است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1648
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه