صنعت نفت و پتروشيمی

بهره برداری از پالايشگاه گازی ايرانی تا پايان نيمه اول امسال

مجری مراحل 15 و 16 پارس جنوبی با بیان اینکه این پالایشگاه به عنوان نخستین پالایشگاه گازی ایرانی با ظرفیت تولید روزانه 12 میلیون و 500 هزار متر مکعب گاز در این مراحل 87 درصد پیشرفت دارد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از صنعت نیوز، بخش نخست پالایشگاه مراحل 15 و 16 پارس جنوبی تا پایان نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد.

مجری مراحل 15 و 16 پارس جنوبی با بیان اینکه این پالایشگاه به عنوان نخستین پالایشگاه گازی ایرانی با ظرفیت تولید روزانه 12 میلیون و 500 هزار متر مکعب گاز در این مراحل 87 درصد پیشرفت دارد و همه بخش های آن را برای نخستین بار در کشور کنسرسیومی متشکل از متخصصان دو شرکت داخلی طراحی و اجرا کرده اند افزود پس از راه اندازی بخش اول این پالایشگاه به فاصله یک و نیم ماه بخش دوم و تا 2 ماه بعد دو بخش باقی مانده نیز با فاصله زمانی دو ماهه راه اندازی می شود.

آقای مالکی نیا افزود برای نخستین بار در کشور سازندگان داخلی سازه های فولادی مورد نیاز این مراحل را تولید و نصب کرده اند.

مجری مراحل 15 و 16 پارس جنوبی گفت اکنون بویلرهای بخش یوتیلیتی هر کدام با ظرفیت تولید روزانه 160 تن بخار راه اندازی و آب دریا و آب شیرین مورد نیاز پالایشگاه تامین شده و واحدهای تامین هوا و تولید نیتروژن ، چهار مخزن ذخیره سازی میعانات گازی پالایشگاه با ظرفیت 60 هزار متر مکعب نیز آماده راه اندازی است.

اجرای این دو مرحله با سرمایه گذاری پنج و نیم میلیارد دلار سال 87 شروع شد و 9 هزار نیرویی که در این مراحل مشغول به کارند از مهر پارسال در 2 نوبت کاری از 8 صبح تا 2 بامداد کار می کنند.

هدف از توسعه مراحل15 و 16 پارس جنوبی تولید 50 میلیون مترمکعب گاز طبیعی تصفیه شده در روز برای تزریق به شبکه سراسری کشور ، استحصال روزانه 75 هزار بشکه میعانات گازی و تولید روزانه 400 تن گوگرد ، تولید سالانه یک میلیون و 50 هزار تن گاز مایع و یک میلیون تن اتان برای مصرف واحدهای پتروشیمی است و

پس از بهره برداری تولیدات این مراحل سالانه چهار میلیارد دلار ارزش اقتصادی دارد.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1342
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه