میهن صنعت :

بورس ایران نوپا است، باید حمایت شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، قوانین بورس ایران را به روز و کامل خواند و گفت: بورس ایران نیازمند حمایت دستگاه‌های مختلف است.


سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: بورس ایران بورس نوپایی است که برای رشد نیازمند حمایت دستگاه‌ها و رسانه‌ها است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی عوامل مختلفی را در عقب ماندگی بورس موثر دانست و افزود: عوامل سیاسی، شیوه نگرش به بازار و اطلاعات کم مردم از بورس از عواملی است که در کاهش اقبال مردم به بورس موثر است.

وی درباره اتصال بورس ایران به سایر بورسها، گفت: به طور قطع اتصال بورس ایران به بازاربورس بین الملل یک فرصت است که منجر به افزایش تقاضا برای سهام شرکت ها ی تولیدی داخل خواهد شد.

دلخوش ادامه داد: البته نوسانات شاخص بورس معمولا بازار ما مصون از نوسانات بین المللی بوده است که دلیلش هم بی ارتباط بودن با سایر بورس هاست که به همین دلیل تاکید می شود این کار بامطالعه انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس قوانین بورس کشور را قوانین مناسبی ارزیابی و تصریح کرد: در چنین شرایطی ممکن است تحت تاثیر تبلیغات یک سری متقاضیان غیر حرفه ای وارد شوند اما به مرور زمان آنهایی که در بازار می مانند متقاضیان حرفه ای هستند که می خواهند از مزایای بورس استفاده  کنند./

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1093
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه