مشاور رئیس سازمان سنجش خبر داد:

بیش از ۵۸۲ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۱ انتخاب رشته کردند

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بیش از ۵۸۲ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علیرضا کریمیان اظهار داشت: با توجه به پایان فرصت انتخاب رشته، بیش از ۵۸۲ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۱ انتخاب رشته کردند

وی افزود: بیش از ۵۸۲ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۱ انتخاب رشته کردند با توجه به آمار ۵۲۴ هزار نفری انتخاب رشته در سال ۱۴۰۰، میزان انتخاب رشته در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: همانطور که پیش تر اعلام شده بود نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ هفته آخر شهریورماه اعلام می‌شود و کارنامه تمامی داوطلبان در هفته اول مهرماه منتشر می‌شود.

به گزارش مهر، آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای ۸ تا ۱۱ تیر برگزار شد.

تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر بود که از این تعداد یک میلیون و ۱۷۶ هزار داوطلب واقعی در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت کرده بودند. از میان داوطلبان کنکور تعداد یک میلیون و ۳۰۸ هزار داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند.

از تعداد یک میلیون و ۳۰۸ هزار داوطلب حاضر در آزمون تعداد یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر معادل ۸۹ درصد در دوره‌ها و رشته‌های با آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند.

ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری ۱۴۰۱ حدود ۵۰۳ هزار نفر است که ۱۶۷ هزار نفر از طریق رشته‌های با آزمون و ۳۳۶ هزار نفر از طریق رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند./مهر

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=250440
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه