میهن صنعت :

تاخیر در پرداخت وام دو هزار میلیاردی بیش از این جایز نیست

طبق مصوبه کارگروه حمایت از تولید تسهیلات ‌دو هزارمیلیارد تومانی صنعت خودرو باید در اختیار این صنعت قرار گیرد اما به‌رغم این مصوبه هنوز هم دست‌اندرکاران صنعت خودرو نسبت به زمان و چگونگی پرداخت این تسهیلات برای رفع مشکلات کنونی نگرانی‌هایی دارند.


دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفت و گو با «پرشین خودرو» تاخیر در پرداخت وام دو هزار میلیارد تومانی به خودروسازان را بیش از این جایز ندانست و گفت: در شرایطی که همگان در جریان کاهش تولید خودرو در کشور قرار دارند، بیش از یک ماه طول کشید تا پس از تصویب اعطای وام 2هزار میلیاردی به خودروسازان در کارگروه حمایت از تولید، معاون اول رییس‌جمهوری این مصوبه را به بانک مرکزی ابلاغ کند.
احمد نعمت بخش با ابراز گلایه از تأخیر در اجرایی شدن این مصوبه ادامه داد: خودروسازان کشور از رییس کل بانک مرکزی درخواست دارند تا برای نجات این صنعت هر چه سریعتر دستورات لازم را به بانک های عامل صادر کند.
دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه این وام باید هر چه سریعتر پرداخت شود تا تبدیل به نوشداری بعد از مرگ سهراب نشود، اظهار داشت: تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی باید زمانی به صنعت خودرو ترزیق شود که خودروسازان و قطعه سازان توان بهبود و ترمیم خود را دارند و می توانند بازهم روی پای خود بیاستند در غیر این صورت تاخیر در پرداخت این وام تنها به معنی هدر رفت سرمایه ملی خواهد بود.
وی با اشاره به اتفاق عجیبی که در بانک های عامل رخ داده، افزود: به نظر می رسد دست های مرموزی در کار است که قصد ضربه زدن به صنعت خودرو کشور را دارد زیرا در شرایطی که دولت مصوب تسهیلات ‌دوهزارمیلیارد تومانی صنعت خودرو را ابلاغ کرده، بانک های عامل در اقدامی سوال برانگیز سقف تسهیلات خودروسازان را کاهش داده اند.
نعمت بخش خواستار رسیدگی، جلوگیری از کارشکنی و تسریع در پرداخت تسهیلات دو هزار میلیاردی صنعت خودرو شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2167
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه