میهن صنعت :

تامین نقدینگی از جیب خریداران، تخلف جدید واردكنندگان خودرو

در حالی که چندی پیش رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از عدم پایبندی شركت‌های واردكننده خودرو به تعهدات خود در زمینه تحویل محصولات پیش فروش شده خبر داده بود، وی این بار از شگرد و تخلف جدید این شرکت ها در فروش خودرو خبر داد.


پیش از این حسین اردوخانی از افزایش حجم تعهدات عقب افتاده شركت های واردكننده در زمینه تحویل خودروهای پیش فروش شده سخن به میان آورد و به مردم هشدار داد كه از پیش خرید خودروهای وارداتی خودداری كنند.
وی با بیان این‌كه به عنوان مثال خودروی كره‌ا‌یی كه در آبان ماه با تعهد تحویل حداكثر دو ماه پیش فروش شده، تاكنون تحویل خریداران نشده است، بیان كرد: دلیل اصلی شكل‌گیری چنین وضعیتی، انتظار شركت‌های واردكننده برای افزایش قیمت محصولات و پس از آن تحویل خودرو به خریداران با قیمت‌های جدید است.
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: طبق قرارداد پیش فروش خودروهای واراداتی، قیمت نهایی این محصولات بر اساس نرخ زمان تحویل محاسبه خواهد شد كه همین موضوع نیز موجب عقب افتادن زمان تحویل خودروهای وارداتی پیش فروش شده به امید افزایش بیشتر قیمتها شده است.
اما هم اکنون رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از روش جدید شركت‌های واردكننده خودرو برای تامین نقدینگی و سودآوری با استفاده از منابع خریداران خودرو خبر می دهد.
اردوخانی اظهار كرد: برخی شركت‌های واردكننده به روش تامین نقدینگی از جیب خریداران بدون هیچ تعهدی در زمینه تحویل خودروهای پیش فروش و فروخته شده روی آورده‌اند.
به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، وی با بیان این‌كه در این روش شركت واردكننده خودرو را به صورت پیش فروش یا نقدی فروخته، مبلغ آن‌را به طور كامل دریافت و بعضا زمان قطعی تحویل خودرو را نیز اعلام نمی‌كند، خاطرنشان كرد: در این شرایط مشتری برای دریافت خودروی خریداری شده دچار مشكل شده و به عناوین مختلف از تحویل خودرو خودداری می‌شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال یكی از شركتهای واردكننده محصولات خود را به صورت نقدی تحویل 15 روزه عرضه می‌كند اما پس از آن‌كه تمام مبلغ خودرو را دریافت كرد، تحویل آن را به ماه‌های بعد موكول می‌كند.
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: به این ترتیب این شركت‌ها نقدینگی خریداران را جذب كرده و در حوزه‌های مختلف از آن استفاده می‌كنند بدون آن‌كه به تعهدات خود در تحویل خودرو در زمان‌های مقرر عمل كنند.
به نوشته ایسنا، اردوخانی با بیان این‌كه شكایت‌های متعددی در این خصوص از سوی خریداران به اتحادیه ارسال شده است، تصریح كرد: به‌عنوان مثال درحال حاضر یك شركت واردكننده دارای حدود 90 پرونده تخلف در تعزیرات حكومتی در حوزه‌های مختلف به ویژه تاخیر در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده است.
وی خاطرنشان كرد: این وضعیت در حالی است كه اعضای اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تمام محصولات را در موعد مقرر تحویل داده و در صورت هرگونه تخلف احتمالی نیز به شدت از سوی اتحادیه با ‌آنها برخورد شده و حقوق خریداران تامین می‌شود كه البته چنین مواردی نیز در این صنف به ندرت بروز می‌كند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1448
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه