تدوین دستورالعمل محدودیت تبلیغ کالاهای خارجی توسط کارگروه حمایت از تولید

ميهن صنعت : عضو کارگروه حمایت از تولید با اشاره به تأثیر تبلیغات کالاهای خارجی در تضعیف تولیدات ملی، گفت: دستورالعمل محدودیت تبلیغ کالاهای خارجی توسط کارگروه حمایت از تولید در حال تدوین است.


به گزارش « ميهن صنعت » آرمان خالقی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: محدودیت تبلیغ کالاهای خارجی به منظور حمایت از تولیدات داخل جزء مصوبات اولیه کارگروه حمایت از تولید بود که متأسفانه به درستی اجرایی نشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل قرار شد مجدداً مصوبات اولیه کارگروه حمایت از تولید مورد بررسی قرار گیرد تا زمینه اجرای آن فراهم شود.

خالقی با اشاره به تأکید اخیر مجلس و سازمان بازرسی بر لزوم محدودیت تبلیغ کالاهای خارجی، افزود: بحث مطرح شده این است که بخشی از درآمد صدا و سیما از طریق تبلیغات تأمین می‌شود که باید دید در صورت محدود شدن تبلیغ کالاهای خارجی، چه منابع مالی جایگزین آن خواهد شد زیرا اگر تولید‌کنندگان داخلی نسبت به تبلیغ کالای خود در رسانه ملی اقدام نکنند این سازمان با کسر بودجه روبرو می‌شود.

وی تأکید کرد: برای حل این مشکل، ساز و کاری توسط کارگروه‌های تخصصی زیر مجموعه کارگروه حمایت از تولید در حال تدوین است تا با تصویب آن در کارگروه اصلی حمایت از تولید، تبلیغ کالاهای خارجی در کشور محدود شود.

عضو کارگروه حمایت از تولید افزود: موضوع حمایت از تولیدات داخل و محدودیت تبلیغ کالاهای خارجی در جلسات اصلی کارگروه حمایت از تولید بررسی و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور روز گذشته به فارس گفته بود: اینکه در زمینه تبلیغات کالاهای خارجی تاکنون در جهت صحبت‌های مقام معظم رهبری عمل نکرده‌‌ایم،نشان می‌دهد اراده‌ای برای همیاری نبوده است.

به گفته وی، شهرداری باید قراردادهای تنظیم شده در این زمینه را پس بگیرد، هرچند ممکن است با این کار ضررهایی را متحمل شود اما باید با تدبیر، آن را مدیریت کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=949
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه