میهن صنعت :

تعامل منطقی و راهبردی خودروساز و قطعه ساز در شرایط بازار آزاد میسر است

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به ضرورت تعامل مناسب خودروسازان و قطعه سازان با یکدیگر ، گفت : باید نحوه تعامل و همکاری قطعه سازان و خودروسازان به صورت دراز مدت تعیین شود.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به ضرورت تعامل مناسب خودروسازان و قطعه سازان با یکدیگر ، گفت : باید نحوه تعامل و همکاری قطعه سازان و خودروسازان به صورت دراز مدت تعیین شود.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو،  به صحبتهای اخیر وزیر صنعت و معدن در خصوص نبود راهبرد میان قطعه سازان و خودروسازان اشاره نمود و گفت : به نظر می رسد هدف وزیر صنعت ، معدن و تجارت از طرح عدم راهبردی بودن رابطه خودروساز و قطعه ساز در ایران از دیدگاه قطعه سازان ، افزودن سورس های قطعات از سوی خودروسازان که موجب تضعیف قطعه ساز می گردد بوده که از سوی خودروساز نیز به جهت وجود مشکل قطعه ساز در تامین به موقع قطعات مورد نیاز صورت می پذیرد.

وی افزود : با توجه به طرح چنین مواردی از سوی دو گروه خودرو ساز و قطعه ساز و با توجه به صحبتهای وزیر صنعت و معدن، به نظر می رسد که باید بین خودروسازان و قطعه سازان قرارداد بلند مدتی منعقد شود تا تمامی مسائل قیمتی و سایر موارد لازم در این راستا ذکر شود.

وی همچنین راهبردی نمودن رابطه خودروساز و قطعه ساز را به جهت عدم آزاد سازی قیمت خودرو ممکن ندانست و گفت : هنگامی که در کشور تورمی ایجاد و هزینه ها افزایش می یابد اما اجازه نمی دهند تا خودروساز با توجه به افزایش هزینه ها و قیمت تمام شده تولید ، محصول نهایی را به موقع افزایش قیمت داده و به فروش برساند این امر موجب می شود که خودروساز و قطعه ساز قادر به تنظیم قراداد بلند مدت و منسجمی نباشند.

وی اظهار داشت : زمانی می توان قرار داد راهبردی را با قطعه ساز تنظیم نمود که در اقتصاد آزاد حرکت شود تا با حذف بوروکراسی موجود ، فضای کسب و کار بهبود یابد.

وی گفت : در شرایط اقتصاد آزاد است که می توان قرارداد راهبردی بین قطعه ساز و خودروساز تنظیم نمود نه اقتصادی که بر قیمت نظارت و کنترل صورت می گیرد.

وی در ادامه به لزوم تولیدات صادرات محور در صنعت خودرو پرداخت و گفت : صادرات خودرو لازمه و شرط بقای صنعت خودرو و حضور در بازارهای جهانی ست

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1939
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه