میهن صنعت :

تقاضای نفت و گاز ژاپن بالا باقی می ماند

کارشناسان پیش بینی می کنند با وجود راه اندازی دو نیروگاه اتمی ژاپن، تقاضای نفت خام و ال ان جی دومین اقتصاد بزرگ آسیا همچنان بالا باقی می ماند.


به گزارش میهن صنعت به نقل از صنعت نیوز، کارشناسان پیش بینی می کنند با وجود راه اندازی دو نیروگاه اتمی ژاپن، تقاضای نفت خام و ال ان جی دومین اقتصاد بزرگ آسیا همچنان بالا باقی می ماند.

معامله گران و تحلیلگران معتقدند تصمیم دولت ژاپن برای راه اندازی دو رئکتور اتمی تعطیل شده پس از زلزله 2011، تأثیری بر مصرف بالای نفت خام و ال ان جی این کشور صنعتی نخواهد داشت مگر این که دیگر نیروگاه های اتمی نیز کار خود را از سر گیرند.

تعطیلی نیروگاه های اتمی ژاپن پس از فاجعه نشت مواد رادیواکتیو از نیروگاه فوکوشیما این کشور پس از زلزله 2011، واردات سوخت این کشور را دچار جهشی خیره کننده کرده بود به گونه ای که این کشور، برای نخستین بار در سه دهه گذشته، دچار کسری تراز تجارت خارجی شد.

بنا بر محاسبه کارشناسان، راه اندازی رئکتورهای نیروگاه اتمی اوهی، با ظرفیت تولید روزانه هزار و 180 مگاوات برق در هر رئکتور، سبب کاهش واردات روزانه 180 تن ال ان جی یا حدود 70 هزار بشکه نفت خواهد شد.

با این همه، نزدیک شدن به فصل تابستان و رشد مصرف انرژی برای تهویه در خانه ها و مراکز تجاری، تقاضای برق را در ژاپن افزایش می یابد و چاره ای جز ادامه کار نیروگاه های مصرف کننده نفت و گاز نیست.

آلکس یپ، تحلیلگر مؤسسه سنگاپوری فکتس گلوبال انرژی گفت: آغاز کار این رئکتورها تأثیر زیادی در کاهش تقاضای نفت نخواهد داشت زیرا با رشد تقاضای برق در چند ماه آینده، مصرف نفت نیز بالا باقی ماند.

طبق اعلام شرکت بی پی، ژاپن با مصرف روزانه چهار میلیون و 418 هزار بشکه نفت خام در سال 2011 میلادی، سومین مصرف کننده بزرگ این کالا در جهان به شمار می رود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1434
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه