توافق ایران و چین درباره دریافت پول نفت به یوان/ کالای چینی در ازای پول نفت

بخش اعظم پول نفت صادراتی ایران به چین از طریق بانک های روسی به ایران منتقل می شود که این روند با دریافت حق کمیسیون بالایی همراه می شود.

به گزارش ميهن صنعت  به نقل از عصر ايران روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت: ایران پذیرفته است بخشی از پول نفت صادراتی به چین را به جای دلار یا یورو، با واحد پول این کشور (یوان) دریافت کند.

 این اقدام به دلیل تحریم های آمریکا صورت می گیرد و باعث می شود ایران به جای دریافت پول نفت صادراتی به چین، از این کشور کالا و خدمات دریافت کند.

چین دومین واردکننده بزرگ نفت خام جهان و بزرگترین واردکننده نفت خام از ایران است. بیشتر مقدار نفت صادراتی از ایران به چین توسط شرکت یونییک شاخه بازرگانی شرکت "سینوپک" دومین شرکت بزرگ نفتی در چین خریداری می شود.

ارزش تجارت دوجانبه میان ایران و چین حدود 20 تا 30 میلیارد دلار در سال است اما فایننشال تایمز نوشت که بخشی از این تجارت با استفاده از مبادله پایاپای کالا و خدمات استفاده می شود.

رئیس یک بانک در دبی هم نوشت: تحریم های آمریکا علیه ایران باعث می شود تا ایران دریافت یوان را در مقابل صادرات نفت خام به چین ، بپذیرد.

یک منبع آگاه دیگر هم گفت: ایران از چند ماه پیش دریافت یوان به جای دلار یا یورو را در مقابل نفت صادراتی به چین آغاز کرده است. همچنین برخی از بانک های چین از جمله بانک "اف چاینا" تحت فشار آمریکا تعامل با ایران را متوقف کرده اند.

وی افزود: بخش اعظم پول نفت صادراتی ایران به چین از طریق بانک های روسی به ایران منتقل می شود که این روند با دریافت حق کمیسیون بالایی همراه می شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=880
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه