مدیرعامل تام ایران خودرو:

تولید انبوه تارا برقی با توسعه زیر ساخت ها و حمایت دولت

مدیرعامل تام ایران خودرو از توسعه خودرو تارا برقی خبر داد و عنوان کرد که برای تولید انبوه آن نیازمند حمایت دولت برای توسعه زیرساخت ها هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» مدیرعامل تام ایران خودرو از تولید خودرو تارا برقی خبر داد و عنوان کرد که برای تولید انبوه آن نیازمند حمایت دولت برای توسعه زیرساخت ها هستیم.

کیوان وزیری؛ مدیرعامل تام ایران خودرو در نشست خبر امروز با اشاره به دستیابی دانش فنی و طراحی خودروهای برقی عنوان کرد: چالش ها و مشکلاتی بر سر راه این مسیر وجود دارد که از جمله می توان به نبود زیر ساخت های لازم، خدمات پس از فروش و زنجیره تامین اشاره کرد.

وی افزود: قرار است حدود 400 میلیارد دلار سرمایه در جهان برای  تولید خودروهای الکتریکی اختصاص یابد که نیمی از آن به چینی ها تعلق دارد. در همین راستا موفق شدیم تا برای اولین بار افتخار دانش بنیان بودن را کسب کنیم و در دو شرکت جتکو و تام فعالیت های زیادی در زمینه توسعه خودروهای برقی صورت گرفته است.

مدیرعامل تام ایران خودرو با اشاره به این که پیمایش خودرو تارا الکتریکی 300 کیلومتر است و تسلا 500 کیلومتر، ادامه داد: ما تلاش کرده ایم تا خودرو تارا برقی براساس نمونه های تسلا که بهترین ها در جهان هستند، طراحی و تولید کنیم اما چالش هایی مانند عدم زیر ساخت های موجود مانند ایستگاه شارژ مانع از تولید انبوه می شود.

کیوان وزیری ادامه داد: تولید انبوه خودروهای الکتریکی زمانی محقق می شود تا هر فرد و سازمانی مسئولیت خود را به درستی انجام دهد و تمامی پروژهای مربوط به آن تکمیل شود. در واقع توسعه خودرو های الکتریکی نیازمند یک عزم ملی و حمایت دولت است.

وی گفت: خودرو تارای برقی یک مدل اقتصادی بوده که هزینه های مصرفی ان کمتر از نیمی از یک خودرو بنزینی است. هماهنگی های خوبی برای ایجاد زیر ساخت ها با وزارت صمت شده و انتظار می رود بخش تاکسی، اولین بازار هدف ما باشد.

محسن رضايي منش؛ معاون مركز تحقيقات ايران خودرو در خصوص انتخاب تارا گفت: پلتفرم تارا به دلیل به روز بودن برای تولید خودرو برقی انتخاب شد. با توجه به این که با تامین کنندگان برای تامین قطعات تا پایان پروژه همکاری شده است، این خودرو قطعا به تولید انبوه خواهد رسید.

وی ادامه داد: برای داخلی سازی باتری های لیتیومی مورد استفاده در خودروهای الکتریکی با وزات دفاع تعامل داریم و علیرغم تحریم ها، دو مرکز تست در جهان با ما همکاری دارند.

داود اسماعيل پور؛ مديرعامل شركت جتكو نیز در خصوص تارای برقی گفت: تمامی قطعات این خودرو به غیر سلول های باتری با همت و تلاش نخبگان کشور داخلی و بومی سازی شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=253085
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه