میهن صنعت :

تولید خودروهای کم مصرف به نفع خودروسازان است

حسین گروسی گفت: براساس مصوبه استاندارد‌سازی سوخت باید خودروهای تولیدی از باک‌های ۴ لایه و ۵ لایه یورو ۴ استفاده کنند. زیرا این نوع باک‌ها از تبخیر شدن سوخت جلوگیری می‌کند و مصرف را ۵ تا ۱۰درصد کاهش می‌دهد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو ، منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار بودجه لازم برای تولید خودروهای کم مصرف شد و گفت: براساس جلسه مشترکی که در مجلس گذشته بین نمایندگان کمیسیون صنایع‌ و معادن، اقتصادی و برنامه بودجه مجلس تشکیل شد، مصوبه استاندارد سازی سوخت خودرو‌ها براساس استاندارد‌های ۵۵گانه به تصویب رسید.
حسین گروسی گفت: براساس مصوبه استاندارد‌سازی سوخت باید خودروهای تولیدی از باک‌های ۴ لایه و ۵ لایه یورو ۴ استفاده کنند. زیرا این نوع باک‌ها از تبخیر شدن سوخت جلوگیری می‌کند و مصرف را ۵ تا ۱۰درصد کاهش می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه استاندارد سوخت خودروها باید براساس سوخت یورو ۴ و یورو ۵ باشد،افزود: اکتان سوخت برای خودروهای یورو 4 بین ۹۰ تا ۹۵ درصد در نظر گرفته شده است. خودروسازان باید هم اکنون خودروهای پایه‌گاز‌سوز طراحی و تولید کنند  و به این صورت نباشد که مشتریان این خودروها را تبدیل به گازسوز کنند.
وی تاکید کرد: لازم است دارندگان چنین خودروهایی برای تغییر سیستم سوخت خودروهایشان به مراکز مجاز مراجعه کنند تا خودرو آنها دچار چنین مشکلاتی نشود.
وی درباره استاندارد کردن سوخت خودروها نیز گفت: برای اجرای صحیح استاندارد سوخت خودروها سازمان ملی استاندارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست وظیفه نظارت بر تولیدات خودروسازان را برعهده دارند تا با نظارت صحیح از آلودگی هوا جلوگیری شود.
گروسی درباره وظایف سازمان‌های استاندارد و محیط زیست در خصوص تولید خودروهای کم مصرف ،گفت: در قانون ارتقای سطح کیفیت سوخت، مسوولان سازمان‌‌های ملی استاندارد و همچنین محیط زیست موظف هستند براساس گزارشات ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت عمل کنند.
وی با بیان این مطلب که به خودروسازان مهلت داده شده تا خودروهای تولیدی خود را بر اساس استاندارد یورو ۴ و ۵ تولید کنند، تصریح کرد: تاکنون خودروسازان توانستند عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشته باشند. خودرو‌سازان در کاهش مصرف سوخت نقش محوری دارند و باید با به‌کار‌گیری بودجه‌های لازم این رقابت را در داخل کشور گسترش و با تحقیقات صحیح کیفیت خودرو‌ها را افزایش دهند، استانداردسازی مصرف سوخت و تولید خودروهای کم مصرف  به نفع خودرو‌سازان است زیرااین مساله یکی از فاکتورهای رقابتی بازار، کنترل و استاندارد‌سازی مصرف سوخت است. اگر خودرو‌سازان مصرف سوخت خودرو‌ها را استاندارد نکنند، دیگر نمی‌توانند خودرو‌هایشان را به فروش برسانند، بنابراین افزایش کیفیت خودروها تقاضا افزایش یافته و مردم به خودرو‌های کم‌مصرف روی می‌آورند.
 
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1352
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه