تولید سمند از مرز یک میلیون دستگاه عبور می کند

تولید سمند در سال تولید ملی از مرز یک میلیون دستگاه عبور می کند و رکوردي تازه در توليد این محصول به عنوان نماد خودباوري و استقلال صنعتي کشور به ثبت می رسد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبرخودرو ، تولید سمند در سال تولید ملی از مرز یک میلیون دستگاه عبور می کند و رکوردي تازه در توليد این محصول به عنوان نماد خودباوري و استقلال صنعتي کشور به ثبت می رسد.   

مهندس  جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: عبور از مرز تولید يک ميليون دستگاه همواره نقطه عطفي براي توليد خودرو در عرصه جهاني و نشان دهنده موفقيت و  مقبوليت محصول در نزد خريداران و به بار نشستن سرمايه گذاري هاي انجام شده است.

وی یادآور شد: تيراژ توليد پيکان آن هم با فناوری و امکانات ابتدایی در مدت 30 سال به سختي از دو ميليون دستگاه فراتر رفت.

مهندس نجم الدین از تداوم برنامه های ایران خودرو در جهت رفع وابستگی و دست یابی به استقلال صنعتی خبر داد و گفت: برای همین منظور، برنامه ويژه اي براي ارتقا و تقويت برند هاي ملي تدارک ديده شده است.

مدیر عامل  گروه صنعتی ایران خودرو، تيراژ توليد سمند در سال جاري را بالغ بر 170 هزار دستگاه ذکر کرد که با 20درصد رشد نسبت به سال گذشته، بالاترین توليد سالانه سمند تا کنون خواهد بود.

مهندس نجم الدین آخرین رکورد تولید سالانه سمند را مربوط به سال 90 دانست که 141 هزار و 400 دستگاه بوده است.

 وی با اشاره به شروع توليد انبوه دو برند ملي جديد در سال جاري، گفت: طبق برنامه،توليد سه محصول برند ملي شامل سمند، رانا و دنا در سال جاري به 211 هزار دستگاه بالغ خواهد شد که 24 درصد سهم توليد برنامه اي خودروی سبک در سال جاري را نشان می دهد.

مدیر عامل  گروه صنعتی ایران خودرو صادرات محصولات برند ملی در سال جاری را 31 هزار دستگاه ذکر کرد و با اشاره به شتاب گيري تولید و ارتقای روز افزون کيفيت، ايمني و رفاه محصولات ملی در افق بلند مدت، پيش بيني کرد، که توليد اين محصولات در نيمه اول دهه 90 در گروه صنعتي ايران خودرو از کل توليد اين محصولات در دهه 80 پيشي گيرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1063
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه