رويكرد اصلي وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش معدن اعلام شد:

جذب سرمايه بخش خصوصي در اولويت

معاون برنامه‌ريزي وزير صنعت، معدن و تجارت به رويكرد اصلي اين وزارتخانه در بخش معدن اشاره كرد و گفت: جذب سرمايه بخش خصوصي براي فعاليت هاي مختلف معدني در اولويت قرار دارد.


معاون برنامه‌ريزي وزير صنعت، معدن و تجارت به رويكرد اصلي اين وزارتخانه در بخش معدن اشاره كرد و گفت: جذب سرمايه بخش خصوصي براي فعاليت هاي مختلف معدني در اولويت قرار دارد.

سيد رضا فاطمي امين  در گفت و گو با شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران «شاتا» افزود: فعاليت در اكتشافات پايه و جمع‌آوري اطلاعات زمين‌شناسي پايه نيز از ديگر برنامه هاي وزارت صنعت،معدن و تجارت براي توسعه بخش معدن است؛ چرا‌كه اين حوزه پرخطر است و سرمايه‌گذاران بدون رفع مخاطره‌هاي موجود حاضر به فعاليت در اين بخش نمي‌شوند.
وي ادامه داد: انجام كارهاي زير‌ساختي همچون انتقال گاز، برق، ساخت جاده و اجراي پروژه‌هاي تجهيز معادن از ديگر كمك‌هاي فني و اعتباري اين وزارتخانه در راستاي توسعه بخش معدن محسوب مي‌شود.
فاطمي‌امين تصريح كرد: بخش معدن نيازمند ايجاد محيطي مناسب براي جذب سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف است و اين به آن معناست كه بايد حلقه‌هاي مفقوده زنجيره معدن را تكميل كنيم و تقاضا براي برخي مواد معدني نادر كه در صنايع پيشرفته و خودرو استفاده مي‌شوند، افزايش يابد.
معاون برنامه‌ريزي وزير صنعت، معدن و تجارت در‌خصوص سهم معدن در تحقق شعار توليد ملي نيز گفت: معدن و صنايع معدني به هم پيوسته هستند و نمي‌توان معدنكاري قوي داشت، بدون اين‌كه صنايع معدني توانمند در كشور وجود داشته باشد.
وي ادامه داد: هم‌اكنون در تمام صنايع انرژي‌بر معدني به جز فولاد به ظرفيت نهايي رسيده‌ايم و در صنايع شيشه، كاشي، سراميك و سيمان بيش از نياز داخل توليد و بخشي از آن صادر مي‌شود.
فاطمي‌امين تصريح كرد: براي رسيدن ظرفيت توليد فولاد به ۴۵ ميليون تن در افق ۱۴۰۴ و قطع وابستگي به واردات كنوني شش ميليون تن نياز به برنامه‌ريزي و اجراي طرح‌هاي نيمه‌تمام فولادي داريم.
وي با بيان اينكه هنوز جاي كار زيادي در بخش معدن وجود دارد، گفت: بايد سرمايه‌گذاري در اكتشاف و بهره‌برداري در حوزه عناصر نادر، فلزات گرانبها، منيزيم و مواد معدني مورد استفاده در خودروسازي و صنايع پيشرفته توسعه يابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2064
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه