میهن صنعت :

جزییات افزایش قیمت نفت و طلا

در ادامه معاملات امروز بازارهای جهانی و به دنبال کاهش ارزش دلار قیمت طلا با افزایش 9 دلاری به 1565 دلار در هر اونس و قیمت نفت با افزایش 26 سنتی به 108.1 دلار در هر بشکه رسید.


به گزارش میهن صنعت به نقل از دنیای صنعت  قیمت جهانی طلا که در اوایل امروز با کاهش مواجه شده بود در ادامه معاملات روندی افزایشی را طی کرد و به 1565 دلار در هر اونس رسید.

در معاملات صبح امروز در بازار نیویورک هر اونس طلا در برابر 1556 دلار معامله می شد که بدین ترتیب قیمت این فلز گرانبها طی امروز 9 دلار در هر اونس افزایش داشته است.

کاهش ارزش دلار علت رشد قیمت طلا در این روز اعلام شده است. هم اکنون هر یورو در برابر 1.2586 دلار معامله می شود که بدین ترتیب ارزش دلار در برابر یورو از ابتدای امروز حدود نیم سنت کاهش داشته است.

به همین ترتیب قیمت جهانی نفت نیز که در ابتدای امروز کاهش یافته بود اندکی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش رویترز مدعی است مذاکرات روز گذشته بغداد به بن بست رسیده است و کشورهای غربی از ایران خواسته اند تا غنی سازی اورانیوم را متوقف کند تا آمریکا و اروپا نیز بخشی از تحریمهای اعمال شده را لغو کنند .

بر این اساس ، کاهش رشد اقتصادی چین آمریکا و اروپا تاثیر منفی زیادی در کاهش قیمت نفت طی هفته های گذشته داشته است .

به دنبال کاهش ارزش دلار امروز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با افزایش ۲۶ سنتی نسبت به ابتدای امروز به 108.1 دلار رسید. قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک نیز با 41 سنت افزایش به 91.07 دلار رسید.

جوناتان بارات کارشناس ارشد اقتصادی تاکید کرد بخش زیادی از کاهش 15 دلاری قیمت نفت از اوایل ماه می تا کنون مربوط به ریسک خروج یونان از منطقه یورو و وضعیت برنامه هسته ای ایران بوده است . افزایش تنش بین ایران و غرب بر سر مساله هسته ای ایران طی ماههای اخیر تاثیر زیادی بر افزایش قیمت نفت داشته است . کاهش تولیدات صنعتی در اروپا و چین نیز تاثیر زیادی در افت تقاضای جهانی انرژی و قیمت نفت داشته است .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1097
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه