جمع‌آوری ماهانه 15 میلیارد تومان صدقه در کشور

کمیته امداد در خصوص دستبرد صندوق صدقات اعلام می‌کند که بیش از 7 میلیون و 500 هزار صندوق صدقات در سراسر کشور وجود دارد که تنها 200 هزار عدد آن صندوق بزرگ معابر بوده و بقیه در منازل، محل کسب خیران و مشترکان، مدارس و مجتمع‌های مسکونی و اداری نصب شده است.

ميهن صنعت :  "صدقه هفتاد نوع بلا را دفع می کند." این جمله برای تمام ایرانیانی که عادت دارند صبح خود را با صدقه دادن شروع کنند آشناست.

روایات زیادی برای صدقه دادن و کمک به نیازمندان در دین ما هست و علاوه بر کوچه و خیابان، در اکثر مغازه ها و خانه ها هم صندوق های صدقه وجود دارند.

و جالب تر این که مطابق اعلام کمیته امداد، ایرانی‌ها ماهانه 15 میلیارد تومان به صندوق صدقات می‌ریزند . اما این صندوقهای صدقه هم از گزند دزدها و معتادان در امان نیستند در شهر تهران حدود 40 هزار صندوق صدقات وجود دارد که تاکنون حدود 20 درصد از این صندوق‌ها ایمن‌سازی شده اما بیشتر از 30 هزار صندوق هنوز در معرض دستبرد معتادان و حتی متکدیان است.

کمیته امداد در خصوص دستبرد صندوق صدقات اعلام می‌کند که بیش از 7 میلیون و 500 هزار صندوق صدقات در سراسر کشور وجود دارد که تنها 200 هزار عدد آن صندوق بزرگ معابر بوده و بقیه در منازل، محل کسب خیران و مشترکان، مدارس و مجتمع‌های مسکونی و اداری نصب شده است.

به گزاش خبرآنلاين سعید ستاری، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در این باره به فارس گفته است: ما قصد داریم تمامی صندوق‌های صدقات کشور را با استفاده از نسل جدید صندوق‌ها ایمن کنیم.

جمع‌آوری ماهانه 15 میلیارد تومان صدقه در کشور

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از جمع‌آوری ماهانه 15 میلیارد تومان صدقه در کشور خبر می دهد و می گوید: بیشترین کمک به نیازمندان در استان تهران، فارس، آذربایجان شرقی، اصفهان و خراسان رضوی است.

ستاری ادامه می دهد: کمک‌های جمع‌آوری شده در بخش صدقات به صورت کاملا تفکیک شده و براساس برنامه‌ریزی انجام شده در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار می‌گیرد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: میانگین درآمد هر صندوق از هر بار تخلیه 1800 تومان است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این رقم باید به 2500 تومان افزایش یابد.

پیش بینی جمع آوری یکهزار و 100 میلیارد تومان کمکهای مردمی

سعید ستاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها مبنی بر جمع‌آوری یکهزار و 100 میلیارد تومان کمکهای مردمی در سال جاری است، اظهار کرد: این رقم از مجموع 7/5 میلیون صندوق کوچک، بزرگ، متوسط و فرودگاهی در سراسر کشور و دیگر کمک‌ها اعم از زکات، فطریه و غیره حاصل می‌شود، ضمن اینکه در سال گذشته مبلغ 160 میلیارد تومان مشارکت مردمی از صندوقهای صدقات احصاء شده است.
وی افزود: بر اساس برنامه پنج ساله پنجم توسعه تعداد صندوق صدقات کشور تا پایان این برنامه باید به 10 میلیون صندوق افزایش یابد.

75 درصد خانواده‌های یزدی مشترک صندوق صدقات هستند

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه 75 درصد خانواده‌های یزدی مشترک صندوق صدقات کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، عنوان کرد: استان یزد بیشترین ضریب نفوذ را در سطح استان‌های کشور دارا است.

ستاری ادامه داد: بالاترین رقم درآمدی از تخلیه هر صندوق صدقات با 2500 تومان مربوط به استان سمنان است و بیشترین تعداد مشترکین صندوق صدقات در استان اصفهان قرار دارد.

وی همچنین گفت: مطابق برنامه پنجم توسعه تعداد مشترکین صندوق صدقات باید به 10 میلیون و درآمدهای حاصل از مشارکت‌های مردمی باید به دو برابر ارتقاء یابد.
معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد در ادامه عنوان کرد: در ماههایی که سفرهای زیادی اتفاق می‌افتد مانند فصل نوروز، ماه مبارک رمضان، محرم و صفر پردرآمدترین ماهها از نظر مشارکت‌های مردمی هستند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=986
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه