رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت:

حذف آزبست از صنایع خودروسازی

ميهن صنعت : رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: آزبست به طور کلی از صنایع خودروسازی کشور حذف شده است و دولت به صنایع تولید مصالح ساختمانی نیز تا آخر شهریور فرصت داده است که به طور کلی این ماده خطرناک را حذف کنند.

به گزارش «ميهن صنعت » به نقل از فارس، کاظم ندافی افزود:‌ بر اساس بررسی های وزارت بهداشت، دیگر ماده آزبست در صنایع خودروسازی کشور استفاده نمی‌شود اما هنوز تعدادی از کارخانه‌های تولید مصالح ساختمانی در تولید لوله های آب و فاضلاب از آزبست استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: طبق ابلاغیه دولت، صنایع تولید مصالح ساختمانی نیز تا آخر شهریور فرصت دارند تا استفاده از آزبست را در تولیدات خود حذف کنند و امیدواریم از اول مهر شاهد حذف کامل مصرف آزبست در صنایع تولید مصالح ساختمانی کشور باشیم.
وی گفت: دولت از تولید کننده های مصالح ساختمانی خواسته است حداکثر تا آخر شهریور امسال مواد کم خطر و بی خطر را در تولید مصالح ساختمانی مانند لوله های آب و فاضلاب جایگزین کنند.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: واردات آزبست از خارج نیز با محدودیتهای جدی و سختگیرانه سازمان حفاظت محیط زیست مواجه شده است و به حداقل ممکن رسیده است.
ندافی درباره معدن آزبست در منطقه ازندریان همدان نیز به خبرنگار فارس گفت:‌ فعالیت این معدن از چند سال پیش متوقف شده و دیگر هیچگونه استخراج آزبست از معادن کشور وجود ندارد.
آزبست یک ماده معدنی سمی، خطرناک و مرگ آور است که تنفس آن موجب بروز بیماریهای تنفسی و سرطان می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=625
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه