حذف 10 قطعه ساز از زنجیره تامین ایران خودرو

پورمجیب با اشاره به داخلی سازی بیش از 95 درصدی قطعات چهار خودرو از محصولات تولیدی این شركت، سهم وانت را در این بین 97 درصد، پژو 206 را 75 درصد و سمند را 90 درصد ذكر كرد.

معاون كیفیت ایران خودرو با اعلام ممنوعیت عقد قرارداد با قطعه سازان گرید C از نیمه دوم سال 90 گفت: 70 قطعه ساز گرید C با ایران خودرو همكاری می كردند كه اكثر آنها ارتقای كیفیت یافتند و 10 قطعه ساز بعلت عدم انجام این امر از زنجیره تامین این شركت حذف شدند.

به گزارش عصرایران، کیانوش پورمجیب یادآور شد تا پایان سال گذشته 50 قطعه ساز با گرید A و 569 قطعه ساز با گرید B با این شركت همكاری داشته اند.
وی همچنین میزان رضایت مندی مشتریان از محصولات این شركت در سال گذشته را 9/67 درصد ذكر كرد و گفت: اجرای 880 پروژه بهبود در برنامه امسال این شركت قرار دارد.
 
معاون كیفیت ایران خودرو در عین حال از استقبال مشتریان از عرضه سمند در كشورهایی كه این شركت در آنها سایت تولید خودرو دارد خبر داد و گفت:سمند قابلیت رقابت با خودروهای خارجی هم سطح خود كه در این كشورها تولید می شود را دارا بوده و در برخی كشورها برای خرید این خودرو صف كشیده اند.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص علت پائین بودن میزان صادرات خودروهای داخلی ، علی رغم ادعای استقبال بی نظیر از محصولات این شركت ، اظهارداشت: تكمیل ظرفیت بازار داخل علت اصلی كاهش صادرات است.
 
پورمجیب با اشاره به داخلی سازی بیش از 95 درصدی قطعات چهار خودرو از محصولات تولیدی این شركت، سهم وانت را در این بین 97 درصد، پژو 206 را 75 درصد و سمند را 90 درصد ذكر كرد.
 
وی افزود: در دو سال و نیم گذشته پژو 206 صندوق دار بالاترین میزان رضایت مشتری را در بین خودروهای تولید داخل ، در دامنه قیمتی 10 تا 20 میلیون تومان، از آن خود كرده است.
وی در مورد ارتقای كیفیت خودروهای این شركت ضمن طفره رفتن از دادن پاسخ صریح ،به طور كلی اظهارداشت كه رابطه معناداری بین قیمت و كیفیت وجود دارد.
 
معاون كیفیت ایران خودرو افزود: هر وقت شرایط محیطی شبیه شرایط محیطی خودروسازان خارجی شود، با كاهش تعرفه واردات خودرو مشكلی نداریم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=969
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه