میهن صنعت :

حمایت از صنعت خودرو منوط به برنامه ریزی در مسیرخودکفایی تولید است

رضا رحمانی خودکفایی و توسعه کمی و کیفی صنعت خودرو را مستلزم برنامه ریزی دقیق و مناسب از سوی شرکتهای خودروساز دانست و گفت : حمایت فعلی از صنعت خودرو مشروط بر اجرای برنامه های درست از سوی شرکتهای خودروساز و تکیه بر توان و خودکفایی در تولید است.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، خودکفایی و توسعه کمی و کیفی صنعت خودرو را مستلزم برنامه ریزی دقیق و مناسب از سوی شرکتهای خودروساز دانست و گفت : حمایت فعلی از صنعت خودرو مشروط بر اجرای برنامه های درست از سوی شرکتهای خودروساز و تکیه بر توان و خودکفایی در تولید است.

رضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو  افزود : خودروسازان به منظور دستیابی به این مهم ضمن توجه به عملکرد صنعت خودروسازی دنیا و حرکت در این راستا، باید مدیریت و برنامه ریزی را سر لوحه فعالیت های خود قرار دهند.

وی در ادامه به توانمندی و پتانسیل خوب کشور و متخصصان ایرانی در رقابت با صنعت خودرو دنیا اشاره نمود و افزود : هم اکنون خودروسازان برای دستیابی به رشد کیفی و حضور در بازرهای جهانی باید ضمن توجه جدی به حوزه R&D و تحقیق و توسعه ، برنامه های مختلفی را در این راستا اجرا و دنبال نمایند.

نماینده تبریز در خانه ملت همچنین به لزوم کاهش قیمت خودرو در مسیر توسعه و رقابت پذیری در صنعت خودرو پرداخت و گفت : به نظر می رسد کاهش قیمت خودرو در شرایط حاضر با سرعت امکان پذیر و عملیاتی نخواهد بود چرا که کاهش قیمت خودرو وابسته به کاهش  اجزاء دخیل در قیمت و بررسی در این زمینه است.

وی گفت : برای کاهش و تعدیل قیمت خودرو قطعا باید اجزاء موثر در قیمت خودرو مثل قیمت قطعات و یا سایر عوامل مثل دستمزد ها کاهش یابد تا قیمت خودرو نیز در این راستا با کاهش روبرو شود.

وی همچنین به لزوم افزایش بهره وری در شرکتهای خودروساز به منظور کاهش قیمت خودرو در کشور تاکید کرد و اظهار داشت : شرکتهای خودروساز باید در جهت کاهش و تعدیل قیمت خودرو به بهره وری در تولید توجه ویژه ای نمایند البته معتقدم افزایش بهره وری تاثیری چندانی در کاهش قیمت خودرو ندارد اما همین که توجه به بهره وری موجب عدم افزایش قیمت خودرو شود و کیفیت را افزایش یابد ما را به مقصود مورد نظر خواهد رساند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1928
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه