حوزه اصلی در مذاكرات خودروسازان ایران و هند چیست؟

ميهن صنعت : مدیر صنایع خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: حوزه اصلی در مذاكرات خودروسازان ایران و هند، همكاری مشترك در زمینه استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته برای طراحی و تولید پلت‌فرم و خودرو است.

به گزارش « ميهن صنعت» به نقل از ایسنا، رضا مفیدی اظهار كرد: در حال حاضر سهم فن‌آوری‌های پیشرفته در تولید خودرو در جهان از متوسط 10 درصد در سال 2010 به 40 درصد در سال 2012 افزایش یافته است.
وی با بیان این‌كه فن‌آوری‌های پیشرفته بیشتر در حوزه‌ هدایت و كنترل قوای محركه خودرو و سیستم‌های كنترل رهیاب و هدایت اتوماتیك مطرح است، خاطرنشان كرد: در مذاكرات بین خودروسازان ایرانی و هندی نیز همكاری در زمینه‌ فن‌آوری‌های پیشرفته تولید خودرو و پلت‌فرم، محور اصلی این مذاكرات است.
مفیدی ادامه داد:‌ البته در مذاكرات خودروسازان دو كشور، استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته بیشتر در حوزه سیستم هوشمند كنترل قوای محركه خودرو از جمله سیستم هدایت و كنترل موتور و دیگر قوای محركه مانند گیربكس و اكسل مدنظر قرار دارد.
مدیر صنایع خودرو ایدرو با بیان این‌كه خودروسازان داخلی برای رشد صادرات راهی جز استفاده از فن‌آوری‌های نوین در تولید خودرو‌های جدید ندارند، تصریح كرد: در حال حاضر مذاكرات چند خودروساز برتر كشور با خودروسازان مطرح هندی در زمینه‌ همكاری‌های مشترك همچنان ادامه دارد.
پیش از این نیز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احتمال طراحی و تولید پلت‌فرم مشترك با همكاری شركتهای هندی خبر داده بود.
به گفته مجید هدایت، موضوع طراحی مشترك شاسی و پلت‌فرم‌ خودرو بین شركتهای ایرانی و هندی مورد توافق قرار گرفته و اجرایی شدن آن از سوی اتحادیه‌های خودرویی و خودروسازان مطرح دو كشور دنبال می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=946
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه