خودروسازانی که پشت نام برندشان مخفی شده اند

بسیاری از مارکها و برندهای مشهور جهانی در عرصه تکنولوژی تنها در پشت نامهای بزرگ و قیمتهای سرسام آور خود مخفی شده‌اند اما نگاهی دقیق‌تر به سوابق آنها نشان می دهد که این برندها همواره نقصها و مشکلاتی را برای کاربران خود به همراه داشته اند.


به گزارش میهن صنعت به نقل از مهر، بسیاری از کاربران امروز محصولات بازارهای تکنولوژی و اتومبیل برای خرید یک محصول تازه تنها نام و برند آن کالا را برای انتخاب خود کافی می دانند و هیچ توجهی به مشکلات، شکایتها و نقصهای متعدد این نامهای بزرگ ندارند.
بررسیهای دقیق تنها روی تعداد معدودی از این نامهای بزرگ که تصور می شود برخی در سطح جهانی حرفی برای گفتن دارند، نشان می دهد که این نقصها و ضعفها در پس تمام این نامها وجود دارد.

عیب بزرگ پورشه در سیستم روشنایی

شرکت خودروسازی پورشه 21 هزار دستگاه از خودروهای مدل کاین (PorscheCayennes) را که در چین به فروش رفته ‌اند و 100 دستگاه دیگری که در سراسر جهان به فروش رسیده فراخوان کرده تا عیب موجود در سیستم روشنایی آنها را برطرف کند.
این فراخوان شامل چهار مدل از خودروی کاین می‌شود که در فاصله مارس2011 تا ژانویه 2012 میلادی تولید شده‌اند چرا که نگرانی مسئولان پورشه از این امر است که چراغهای جلوی این خودرو توسط یک بست پلاستیکی درجای خود ثابت نگاه داشته شده است که به صورت بالقوه می تواند تحت فشار شکسته شود.

نقص ترمز اتومبیلهای هیبرید تویوتا

در فوریه 2010 شرکت اتومبیل سازی تویوتا با بیش از 100 شکایت از آمریکا و ژاپن برسر مشکلات ترمز اتومبیل محبوب هیبرید تویوتا پریوس رو به رو شد، مشکلاتی که با بازگرداندن جهانی اتومبیلهای فروخته شده در سطح جهان همراه شد.
پس این رویداد، فروش این شرکت اتومبیل سازی در آمریکا با رکود چشمگیری رو به رو شد چرا که تویوتا مجبور شد تعداد قابل توجهی از خودروهای به فروش رفته را به کارخانه بازگرداند. سازمان امنیت ترافیک بزرگراهها درآمریکا بیش از 100 شکایت درباره ترمز مدل جدید پریوس دریافت کرده و دو تصادفی که منجر به ایجاد جراحات شد نیز در این رابطه شکل گرفت.

لطمه به اعتمادپذیری در رابطه با شرکت هوندا

شرکت خودروسازی هوندا به عنوان دومین شرکت بزرگ خودرو سازی ژاپن پس از آنکه بزرگترین فراخوان خود را طی هفت سال اخیر اعلام کرد با وضعیت دشواری مواجه شد هوندا اندکی بیش از یک سال پیش با فراخواندن 646 هزار خودرو خود در شمال آمریکا و بریتانیا برای تعمیر نقص کلید پنجره ها با 2.5 درصد سقوط سهام خود رو به رو شد.
این فراخوان به اعتبار این شرکت خودروسازی ژاپنی در رابطه با امنیت و اعتمادپذیری لطمه وارد می کند چرا که اندکی پیش از آن، هوندا به دنبال فراخوان 2.3 میلیون وسیله نقلیه برسر ایرادی که به شتاب و افزایش سرعت آن ارتباط داشت، تولید و فروش هشت مدل خود را در آمریکا متوقف کرد. پیش از این هوندا برای نقص در چراغهای جلو و ضعیف شدن نور این چراغها در مدلهای سالهای 2002 تا 2004 نیز فراخوان داده بود.
رفع عیب برنامه کنترل جعبه دنده خودکار خودروهای شاسی بلند این شرکت نیز موجب فراخوان کردن حدود 1.5میلیون دستگاه خودرو و مشکل فنی کیسه هوای مدلهای آکورد، سیویک، اودیسه، پیلوت، CV-R و برخی مدلهای دیگری است که بین سال های 2001 و 2002 ساخته شده بودند نیز از دیگر مواردی بود که هوندا برای آنها فراخوان اعلام کرده بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1047
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه