میهن صنعت :

خودروسازان باید زمان تحویل محصولات خود را كاهش دهند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان با اشاره به تاثیر میزان تقاضای بازار در افزایش قیمت خودرو گفت: عملكرد خودروسازان در تامین نیاز بازار در حال بررسی است.


به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، سید جواد تقوی گفت: تولیدكنندگان عمده باید در مورد تقاضای بازار تامین نیاز مردم پاسخگو باشند، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این باره به خودروسازان تذكر داده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاكید بر اینكه هرگونه افزایش قیمت براساس بررسی هزینه های تولید صورت می گیرد، اظهار داشت: برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو ،خودروسازان باید زمان تحویل محصولات خود را كاهش دهند.
وی درعین حال گفت: اما اگر اتفاق خاصی موجب بروز مشكل جدی برای صنعت شود به طور قطع بر قیمت تمام شده خودرو نیز تاثیرگذار خواهد بود.
تقوی همچنین در مورد خرید و فروش حواله خرید خودروی رانا با قیمت چهار میلیون تومان بالاتر از قیمت خرید بیان كرد، پیش فروش خودرو در اختیار مردم است و آنها می توانند در چارچوب قوانین تولید كننده از این فضا استفاده كرده و ثبت نام كنند.
وی تاكید كرد: موضوع حائز اهمیت در این مورد تسریع در زمان خودرو از سوی ایران خودرو است تا شاهد چنین اتفاقاتی در سطح بازار نباشیم.
تقوی تصریح كرد: مبلغی كه تاكنون برای فروش خودرو رانا دریافت شده علی الحساب بوده و در زمان تحویل خودرو براساس نرخ های واقعی تسویه حساب می شود.
رییس سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان در مورد اینكه آیا در سال جاری امكان رشد قیمت‌ها وجود دارد، عنوان كرد: هم اكنون هیچ بحثی برای افزایش قیمت ها وجود ندارد اما شرایط تولید و قیمت ها را در بازار بررسی می كنیم تا اگر مورد خاصی نیاز بود، اعمال شود.
وی با بیان این‌كه بسیاری ازمولفه‌ها در قیمت تمام شده تولید محصول موثر است، به ایرنا گفت: از جمله این مولفه‌ها نرخ ارز و نرخ‌های جهانی مواد اولیه است كه باید توجه داشت، بخش قابل توجهی از مواد اولیه مورد نیاز خودروسازان به واردات وابسته است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2134
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه