میهن صنعت :

خودرویی نمی‌خواهیم كه دیگران سوارش نمی‌شوند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما خودرویی نمی‌خواهیم كه دیگران سوارش نمی‌شوند و قابل رقابت نیست.


به گزارش میهن صنعت به نقل از ایسنا، مهدی غضنفری با اشاره به این‌كه باید محصول ماندگاری تولید كنیم كه در خارج از مرزها بتواند با محصولات تویوتا، خودروسازان كره‌ای یا آلمانی رقابت كند، افزود: ما خودرویی نمی‌خواهیم كه نتوانیم آن‌را صادر كرده و برای مشتری داخلی و خارجی جذاب نباشد.
او با بیان این‌كه باید نگاه مدیران صنعت خودروسازی تولید محصولات صادراتی باشد، عنوان كرد: مدیران صنعت خودروسازی نباید فقط بگویند كه 1.5 میلیون دستگاه خودرو در سال تولید و نیاز داخلی را تامین كرده‌اند و سپس نتیجه بگیرند كه خودروسازان خوبی هستند.
غضنفری تاكید كرد: اگر ماندگاری در بازارهای جهانی را هدف‌گذاری نكنیم، شركتهای خارجی حتی در بازار داخلی نیز محصولات ما را شكست می‌دهند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: حجم بالای تولید امروزه در دنیا كار ساده‌ای شده و اغلب شركتها با تولید انبوه قیمت خود را پایین آورده‌اند. ما با یك برنامه‌ریزی استراتژیك باید اولویتهای صنعتی و معدنی خود را مشخص كنیم تا بخش دولتی و خصوصی برای سرمایه‌گذاری سراغ همان بخشها بروند. در همین راستا معاونت برنامه‌ریزی وزارتخانه این موضوع را دنبال می‌كند.
وی اضافه كرد: از سوی دیگر باید زیرساختهای تجاری در كشور به اندازه كافی ایجاد شوند، چون زیرساختهای تجاری زیربنای حركت تولید هستند. زیرساختهای تجاری تولید را به سمت صادرات هدایت می‌كنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1543
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه