میهن صنعت :

درآمد حاصل از فروش اموال وزارت صنعت، معدن وتجارت براي سرمايه گذاري معادن

وزير صنعت ، معدن و تجارت گفت: بخش بزرگي از 15 هزار ميليارد تومان منابع ناشي از فروش اموال و دارايي هاي اين وزارتخانه در حوزه معدن و صنايع معدني سرمايه گذاري خواهد شد .


وزير صنعت ، معدن و تجارت گفت: بخش بزرگي از 15 هزار ميليارد تومان منابع ناشي از فروش اموال و دارايي هاي اين وزارتخانه در حوزه معدن و صنايع معدني سرمايه گذاري خواهد شد .

مهدي غضنفري’  در نشست هم انديشي تشكل هاي معدني و صنايع معدني با تاكيد بر اينكه چگونگي سرمايه گذاري در حوزه معدن پيگيري مي شود ، افزود: به دليل شناخت كمتر از حوزه معدن سرمايه گذاران كمتري وارد اين بخش شده اند .
وي افزود: مشكلات دست اندركاران حوزه معدن نيز باعث شده تا انگيزه ديگران براي ورود به حوزه معدن كمتر شود .
غضنفري با بيان اينكه نوع تعامل با بخش خصوصي يك واجب و بايد است ، در عين جال گفت: نبايد هيچ كدام از مسئولان دولتي يا فعالان بخش خصوصي احساس كنند كه بدون كمك ديگري بهتر مي توانند عمل كنند
وزير صنعت، معدن و تجارت خطاب به شركت كنندگان در نشست گفت : ادبيات تعاملي با ادبيات تقابلي متفاوت است و به حل مشكلات كمك نمي كند .
وي تصريح كرد: ظرفيت هاي بي شمار و گنجينه اي ارزشمند زيرخاك و سنگ نهفته است و مي توان آن را تبديل به ارزش افزوده كرد و موجب اشتغالزايي بيشتري شد .
وزير صنعت ، معدن و تجارت در بخش ديگري از سخنان خود عنوان كرد : هر چند كه تحريم هزينه هايي را بر كشور تحميل مي كند اما تحريم ها توقف جدي درطرح هاي مردم و دولت ايجاد نكرده است.
غضنفري در بخش ديگري از سخنان خود به قانون معدن واصلاحيه آن نيز اشاره كرد و افزود: براساس توافق دولت مقرر شد تا هنگام اجراي اصلاحيه قانون جديد براساس آيين نامه قبلي عمل شود و از معاونت معدني وزارت مي خواهيم كه در اجراي ايين نامه جديد طوري عمل شود كه وظايف تصدي گري به بخش خصوصي واگذار شود .
وي درباره طرح جامع معدن نيز گفت : به طور حتم بايد در بند استراتژيك، تشكل هاي حوزه معدن به عنوان حائل بين بنگاه هاي معدني و صنايع معدني تقويت شوند و هرچه تحرك بيشترشود نقش آفريني نيز بيشتر مي شود .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1641
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه