میهن صنعت :

دريافت ايميل فضانوردان چينی از زمين

سون جان، مدیر آزمایشگاه نرم افزاری در مرکز کنترل فضایی پکن می گوید فرآیند مخابره اینگونه است که اگر کاربران روی زمین بخواهند برای فضانوردان نامه الکترونیکی بفرستند، باید پیش از فضانوردان اقدام کنند


فضانوردان مستقر در سفینه تیانگونگ دیروز نخستین نامه الکترونیکی خود را از زمین دریافت کردند.

مرکز کنترل فضایی پکن اعلام کرد فضانوردان مستقر در ماژول فضایی تیانگونگ-1 عصر دیروز نخستین نامه الکترونیکی ارسال شده از زمین را دریافت کردند. این نامه که حاوی عکس، متن و تصاویر ویدئویی است از طریق خط ارتباطی ویژه ای بین مرکز فضایی پکن و ماژول، فرستاده شده است. فضانوردان از طریق همین خط ارتباطی می توانند در کمترین زمان با مرکز کنترل در زمین تماس بگیرند.

سون جان، مدیر آزمایشگاه نرم افزاری در مرکز کنترل فضایی پکن می گوید فرآیند مخابره اینگونه است که اگر کاربران روی زمین بخواهند برای فضانوردان نامه الکترونیکی بفرستند، باید پیش از فضانوردان اقدام کنند. بعد از آنکه با درخواست آنها موافقت شد، محتوای نامه و اسناد ضمیمه شده را در اختیار ما قرار می دهند تا ما از طریق سامانه ویژه پست الکترونیکی، آن را برای فضانوردان ارسال کنیم. مایانگ پینگ، معاونت مرکز کنترل فضایی پکن نیز می گوید اگر مدت حضور فضانوردان داخل سفینه طولانی شود، تقاضای آنها برای تبادل اطلاعات نیز بیشتر خواهد شد. لذا، ایجاد و بهبود چنین سامانه مخابراتی از اهمیت بالایی هم برای فضانوردان و هم برای طرح های آتی برخوردار است.

سه فضانورد که یکی از آنها نخستین فضانورد زنِ چینی است، بعد از ظهر روز دوشنبه وارد کابین ماژول تیانگونگ شدند. تیانگونگ چندی پیش با موفقیت در کنار سفینه فضایی شنزو-9 پهلو گرفته بود.دنگ ییبینگ، مهندس ارشد مرکز آموزش فضانوردان در گفتگو با خبرگزاری شینهوا گفت فضانوردان دیروز سرگرم بررسی تجهیزات و انجام آزمایش بوده اند. فضای داخل ماژول که به دور مدار زمین می گردد نیز با دمای بیست و دو درجه سلسیوس و رطوبت چهل درصد، کاملاً مناسب و راحت است. از آنجایی که ماژول فضایی هر نود دقیقه یک بار به دور مدار زمین می چرخد، فضانوردان در طول شبانه روز شانزده بار غروب و طلوع خورشید را تجربه می کنند. با وجود این، فعالیت و استراحت آنها مطابق با زمان بندی روی زمین است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1503
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه