میهن صنعت :

در پرداخت یارانه به صنعت خودرو جفا شده است

خودروسازان در راستای تحقیق و توسعه و ارتقاء کیفیت آن گونه که شایسته مردم و مشتریان است نتوانسته اند اقدامات ارزشمندی را انجام دهند.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو کمیسسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خواستار اقدامات جدی در زمینه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو کشور شد و گفت: خودروسازان در راستای تحقیق و توسعه و ارتقاء کیفیت آن گونه که شایسته مردم و مشتریان است نتوانسته اند اقدامات ارزشمندی را انجام دهند.

بهروز نعمتی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: هم اکنون عرضه خودرو به گونه ای است که مشتریان نمی توانند هر خودرویی که مورد نیاز و دلخواه آنها است خریداری کنند به همین منظور لازم است شرکت های خودروسازی سعی نمایند خودرو های با کیفیتی که هم طراز  با خودروهای خارجی و همچنین دارای ایمنی بالایی است تولید و به  مردم تحویل دهند تا اندکی از تصادفات کاسته شود زیرا علاوه بر  برخی نقص هایی که در قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین جاده های کشور وجود دارداکثر تلفات درسوانح رانندگی به نا ایمن بودن خودروها در ارتباط است.

وی ضمن انتقاد  از بکارگیری برخی قطعات بی کیفیت در خودروها گفت: متاسفانه برخی خودروسازان فقط از برخی قطعه سازان خاص قطعات مورد نیاز خود را خریداری می کنند و همین امر باعث ایجاد انحصار در بازار قطعه شده است بنابراین لازم است خودروسازان ضابطه را جایگزین رابطه در خریداری قطعات کنند تا کیفیت خودروها افزایش یابد.

وی خواستار بهینه مصرف کردن سرمایه در این صنعت شد و گفت: هم اکنون سرمایه های بسیاری در صنعت خودرو کشور به هدر می رود ولازم است با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه سرمایه گذاران در فعالیت هایی باید سرمایه گذاری کنند که به نفع صنعت  باشد، باید این سرمایه گذاری در صنعت خودرو افزایش یابد زیرا صنعت خودرو پتانسیل های بسیاری دارد و قطعه سازانی که توانایی دارند که قطعات با کیفیتی تولید کنند باید فعالیت خودرا بیشتر و باعث اشتغال زایی شوند.

نعمتی افزود: بایددو خودروساز بزرگ کشور  به ایجاد بازار های رقابتی در کشور بیندیشند تا مشتریان بتوانند از خودروهایی با کیفیت های مناسب استفاده کنند تا نیازی به واردت برخی خودروها از کشور های همسایه نباشد.

وی در پایان گفت: در بحث هدفمندی یارانه ها و  پرداخت آن به بخش صنعت جفای بزرگی صورت گرفته است و کمیسیون صنایع قصد پیگیری پرداخت درصدی از این مبلغ که مقرر شده است به تولید و صنعت اعطا شود راداردتا هرچه زودتر نهایی شود زیرا هم اکنون صنعتگران و خودروسازان در وضعیت نابسامانی به سر می برند

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1744
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه