دبير انجمن خودروسازان اعلام كرد :

دلايل كاهش 44درصدي توليد خودروهاي دوگانه‌سوز در ايران

دبير انجمن خودروسازان دليل كاهش 44 درصدي توليد خودروهاي سواري دوگانه‌سوز در سال گذشته را كمتر شدن تقاضاي بازار براي اين خودروها عنوان كرد.

يه گزارش « ميهن صنعت »احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، اظهار كرد: در گذشته ارزان بودن نرخ گاز نسبت به بنزين از دلايل اصلي رويكرد مردم به خودروهاي گازسوز بود.

وي با بيان اين‌كه با اين حال در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها شاهد افزايش نرخ گاز بوديم، خاطرنشان كرد: افزايش نرخ گاز در سال گذشته از جمله دلايل كاهش استقبال مردم از خودروهاي دوگانه‌سوز است.

او ادامه داد: يكي ديگر از دلايل كاهش استقبال از اين خودروها نامناسب بودن پراكندگي جايگاه‌هاي ترزيق گاز است؛ به‌گونه‌اي كه بعضا مردم بايد مسافت زيادي را براي رسيدن به جايگاه تزريق گاز طي كنند. از آن سو نيز صف انتظار جايگاه‌هاي تزريق گاز طولاني بوده و در كاهش استقبال مردم موثر بوده است.

نعمت‌بخش با بيان اين‌كه زماني كه مردم مدت زمان طولاني در صف جايگاه‌هاي تزريق گاز معطل مي‌‌مانند، طبيعتا استقبال آن‌ها از خودروهاي گازسوز نيز كاهش ‌مي‌يابد، تصريح كرد:‌ علاوه بر آن نصب كپسول گاز در خودروهاي دوگانه‌سوز و ايجاد محدوديت در استفاده از فضاي صندوق نيز در كاهش استقبال مردم موثر بوده است.

به گزارش ايسنا، پيش از اين براساس آمار انجمن خودروسازان اعلام شده بود كه در سال 1390 توليد خودروهاي سواري دوگانه‌سوز با كاهش 44.1 درصدي نسبت به سال 1389 روبرو بوده و به 181 هزار و 364 دستگاه رسيده است.

سال گذشته توليد خودروهاي سواري دوگانه‌سوز در ايران خودرو با كاهش 11.4 درصدي، در پارس خودرو با افت شديد 98.7 درصدي و در سايپا با كاهش 76.5 درصدي مواجه بوده است.

توليد انواع خودروهاي سواري دوگانه‌سوز در سال 1389 نيز با كاهش همراه بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=621
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه