میهن صنعت :

دلیل درخواست برای واردات تاكسی چیست؟

دبیر انجمن خودروسازان ایران در واكنش به اظهارات مدیرعامل سازمان تاكسیرانی شهر تهران مبنی بر ضرورت كاهش تعرفه برای واردات تاكسی، گفت: افرادی كه به دنبال واردات و رونق تولید در كشورهای دیگر به دلایل نامعلوم هستند، با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری برای حم

به گزارش میهن صنعت به نقل از ایسنا، احمد نعمت‌بخش، با بیان این مطلب، اظهار كرد:‌ مدیرعامل تاكسیرانی در اظهارات اخیر خود مدعی شده كه تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز ناوگان تاكسیرانی نیست و باید با كاهش تعرفه تاكسی وارد كنیم.
وی با بیان این‌كه باید از این افراد سوال كرد در شرایطی كه تعداد زیادی خودرو در كشور تولید می‌شود، دلیل چنین اظهاراتی چیست؟ خاطرنشان كرد: اینگونه افراد به دلایل نامعلوم و شاید معلوم به دنبال واردات بوده و تعهدی نسبت به كشور، تولید داخلی و كارگران ایرانی ندارند.
دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: سخنانی مانند اینكه هزینه‌های نگهداری سمند از پیكان بیشتر است نیز بسیار غیر كارشناسی و غیر مستدل است، زیرا بدیهی است كه هزینه‌های نگهداری هر خودرویی نسبت به قیمت آن افزایش می‌یابد.
وی افزود: ‌از آن گذشته مقایسه سمند با خودروهایی همچون تیانا نیز عاقلانه نیست و اصولا باید از مدیرعامل تاكسیرانی پرسید كه وی كه زمانی خود مدیرعامل یك شركت خودروسازی بوده است، چگونه یك خودروی 15 میلیونی را با خودرویی با قیمت بیش از 60 میلیون تومان مقایسه می‌كند.
نعمت‌بخش با بیان این‌كه در سالی كه از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از تولید ملی نامیده شده، منطقی نیست كه برخی به دنبال كاهش تعرفه برای واردات تاكسی باشند، تصریح كرد: البته بدیهی است كه چنین اظهاراتی محقق نشده و هیچ مسوولی نیز با واردات تاكسی برای تحقق منافع عده‌ای خاص به بهای ضرر و زیان تولیدكنندگان و كارگران ایرانی موافقت نخواهد كرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1209
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه