دولت الکترونیک موجب رضايت مردم ميشود

ميهن صنعت : محمد حسن نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر زیر ساخت‌های دولت الکترونیک در کشور فراهم است، گفت: در حال حاضر مهمترین مساله برسر راه استفاده از دولت الکترونیک در امور اقتصادی و تجاری، نبود شناخت صحیح و الزام آن در مبادلات تجاری است .


به گزارش« ميهن صنعت» نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس در گفت و گو با  خانه ملت، مهمترین نتیجه دولت الکترونیک را افزایش رضایت مردم دانست و با اشاره به کاربردهای فناوری اطلاعات در بخشهای مختلف دولت برای افزایش بهره وری و ارتقای سطح خدمات رسانی افزود: دولت الکترونیک با اطلاع رسانی و خدمات رسانی به موقع، دقیق و کارا در ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق وسایل ارتباطی گوناگون نظیر تلفن و اینترنت به شهروندان به عنوان یک گام اساسی برای دولتها محسوب می شود.

حسن نژاد با اشاره به الزامات اجرای طرح دولت الکترونیک در کشور ادامه داد: دولت الکترونیکی روان سازی امور و حذف بسیاری از کارهای دشوار را به همراه می آورد و شیوه های برنامه ریزی را تسریع و روان خواهد می کند.

وی با بیان اینکه از زمان مطرح شدن دولت الکترونیک در کشور، قرار بود این طرح به سرعت هرچه تمام تر اجرا شود اما متاسفانه تاکنون این موضوع با تمام قوت خود پیش نرفته است، تأکید کرد: درشرایط کنونی و با وجود شبکه دسترسی، ارائه سرویسهای باند وسیع به شهروندان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و به همین دلیل این موضوع به صورت جدی مانع رشد سرویسها و کاربردهای دولت الکترونیک در ارائه خدمات چند رسانه ای می شود.

این نماینده مجلس نهم کاهش هزینه های جانبی زمان، رفت و آمد و مصرف کاغذ و ارتقا کیفیت خدمات را از جمله دلایل سود و منفعت بالای اجرای طرح دولت الکترونیک دانست و اظهارداشت: ایجاد اشتغال متنوع و افزایش گردش مالی از دیگر مزایای اجرای به موقع این طرح خواهد بود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: دولت الکترونیک در صورت پیاده سازی در تعاملی مستقیم با شهروند، شهرداری و شهرالکترونیک قرار می گیرد و شهروندان می توانند به راحتی از تمامی خدمات دولتی در بالاترین سطح آن استفاده کنند

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1255
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه