عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم:

دولت عملکرد مناسبی در زمینه مبارزه باقاچاق کالا ندارد

ميهن صنعت : شکور اکبر نژاد با بیان اینکه پدیده قاچاق به تولیدات داخلی ضربه وارد می کند، گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده، مبارزه با قاچاق از سوی دستگاه های اجرایی و قانونگذاری بیش از گذشته

به گزارش«ميهن صنعت » عضو كميسيون اقتصادي مجلس افزود: قاچاق کالا به کاهش تولیدات داخلی منجر شده و در نتیجه سرمایه به جای اینکه در امور مولد و اقتصادی سوق یافته و باعث رونق اشتغال و تولید شود، به سمت قاچاق منحرف می‌شود.

نماینده مردم تبریز اسکو و آذر شهر در مجلس هشتم شورای اسلامی با اشاره به اینکه قاچاق کالا اثرات نا مطلوبی بر قیمت‌ها در بازار داخل دارد، اظهارداشت: عرضه محدود کالا در بازار بر افزایش سطح قیمت‌ها و نیز بروز فشارهای تورمی منجر خواهد شد که در نهایت دشواری‌هایی را بویژه برای اقشار آسیب پذیر جامعه در تأمین نیازهای اساسی برای آنان ایجاد خواهد کرد.

وی تأکید کرد: رواج پدیده قاچاق در کشور موجب شده تا سرمایه‌گذار تمایلی به سرمایه‌گذاری در امور تولیدی و اشتغال زایی نداشته و در نتیجه نیز هر روز به تعداد بیکاران اضافه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم تصریح کرد: در سالی که به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده، مبارزه با قاچاق کالا به عنوان عاملی که به تولید ملی ضربه وارد می‌کند، ضروری‌تر از سال‌های گذشته است.

اکبر نژاد در ادامه با ابراز نارضایتی ازعملکرد دولت در مقابله با پدیده قاچاق گفت: در سال‌های گذشته دولت عملکرد مناسبی در زمینه مبارزه با پدیده قاچاق کالا به کشور نداشته است

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس هشتم در پایان یادآور شد: حمایت از تولید داخل و نیز مقابله با قاچاق کالای خارجی به کشور، یکی از مهمترین راهکارهای مقابله به قاچاق کالا و نیز حمایت از تولید  داخلی است.

منبع : خانه ملت

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1156
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه