میهن صنعت :

ديدار رييس مركز ملی فرش با رايزنان بازرگانی

رئيس مركز ملي فرش ايران و اتحاديه ها و تشكل هاي فعال در حوزه تجارت وصادرات فرش دستباف در سومين همايش رايزنان بازرگاني ايران ديدار و گفتگو كردند.


رئيس مركز ملي فرش ايران و اتحاديه ها و تشكل هاي فعال در حوزه تجارت وصادرات فرش دستباف در سومين همايش رايزنان بازرگاني ايران ديدار و گفتگو كردند.

به گزارش میهن صنعت به نقل از روابط عمومي مركز ملي فرش ايران، در حاشيه برگزاري سومين همايش رايزنان بازرگاني جمهوري اسلامي ايران، رايزنان بازرگاني كشورمان با مديران و فعالان حوزه فرش نيز به هماهنگي و همفكري پرداختند.
محمد باقر آقاعليخاني، رئيس مركز ملي فرش ايران، توجه به شعار امسال را از محورهاي كاري رايزنان بازرگاني در حوزه فرش بيان كرد و افزود: تحقق شعار توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني در حوزه برون مرزي و در مجموعه بازارهاي هدف ايران همت و تلاش رايزنان بازرگاني را مي طلبد و ديپلمات هاي حوزه تجارت نقش مهم در رصد فرصتهاي تجاري براي فرش دستباف، در ديگر كشورها و معرفي توانمندي هاي توليدي و صادراتي كشور به كشورهاي خارجي دارند.
معاون بازاريابي مركز ملي فرش ايران نيز  از همكاري با ريزنان بازرگاني براي توسعه بازارهاي هدف خبر داد و گفت : در 18 كشور جهان رايزن بازرگاني داريم كه در آينده اي نزديك دو كشور هم افزايش مي يابد.
 مجتبي فيض الهي افزود: آنچه كه رايزنان بازرگاني را به انجام فعاليت هاي تجاري و بازاريابي ترغيب مي كند، ارائه برنامه از سوي سازمان هاي فعال در زمينه اقتصادي است.
وي اظهار داشت: مركز ملي فرش ايران نيز برنامه هاي مشخصي براي حضور در اين بازارها در دستور كار خود قرار داده است كه از آن جمله مي توان به شركت در نمايشگاه هاي بين المللي، اعزام هيات هاي تجاري، انجام تبليغات در بازارهاي هدف و تقويت بازارهاي موجود اشاره كرد.
معاون بازاريابي مركز ملي فرش ايران با اشاره به فعاليت رايزنان بازرگاني تاكيد كرد: رايزنان بازرگاني موظفند اطلاعات لازم را در خصوص قوانين و مقررات گمركي، تعداد نمايشگاه هاي مرتبط با فرش دستباف و همچنين شركت هاي دكوراسيون در كشور هدف خود را شناسايي كنند و به اطلاع معاونت امور بازاريابي مركز ملي فرش ايران برسانند.
فيض الهي بر اهميت رسالت رايزن ها ي بازرگاني جهت توسعه هر چه بيشتر صادرات فرش دستباف تاكيد كرد و با اشاره به وضع مطلوب صادرات فرش دستباف در دو ماهه اول سال جاري در مقايسه با زمان مشابه پارسال گفت: در اين محدوده زماني رشد ارزشي 7 درصدي را شاهديم كه بخشي از اين افزايش را مرهون همكاري هاي رايزنان بازرگاني هستيم.
در اين جلسه رييس مركز ملي فرش ايران از همكاري هاي رايزن بازرگاني چين، مسعود كمالي اردكاني تقدير و تشكر كرد.
اين همايش نخستين ديدار رايزنان بازرگاني كشور پس از ادغام وزارتخانه هاي صنايع و معادن و بازرگاني است. با توجه به تشكيل وزارت صنعت، معدن و تجارت، بازنگري در ماموريتها و شرح وظايف رايزنان ضروري به نظر مي رسد.
رايزنان حاضر در اين گردهمايي 20 نفر هستند كه اين گروه وظيفه رصد و ديدباني حوزه اقتصاد و تجارت در بازارهاي هدف كشورمان را برعهده دارند و به دنبال فرصت يابي تجاري براي توسعه صادرات غيرنفتي ايران از جمله فرش دستباف و گسترش تبادلات تجاري هستند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1797
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه