رئيس‌جمهور عراق با استقلال کردستان موافقت کرد

رئیس جمهور عراق با پیوستن به رئیس منطقه کردستان که این روزها بر طبل جدایی می‌کوبد، به طور ضمنی اعلام کرد که کردها در شرایط مناسب، شکل دیگری از حق تعیین سرنوشت را دنبال می‌کنند.

به گزارش « ميهن صنعت » ، فارس به نقل از خبرگزاری "النخیل" نوشت: "جلال طالبانی" رئیس جمهور عراق و دبیرکل اتحاد میهنی کردستان بطور ضمنی به تشکیل دولت مستقل کرد، اشاره کرد.
این درحالی است که وی هفته پیش در واکنش به جدایی طلبی‌های رئیس منطقه کردستان، گفته بود که جدایی کردها از دولت مرکزی عراق هرگز به نفع آنها نیست.
وی در دیدار با تعدادی از اعضای حزبش در اربیل گفت: شعار حق تعیین سرنوشت کاملا مهیا است و ما در این باره پشیمان نیستیم زیرا برای بدست آوردن آن فداکاری‌های زیادی کرده‌ایم و مبارزات ما در این زمینه همچنان ادامه دارد. در مرحله کنونی کردها به دولت فدرالی بعنوان یک حق قانونی دست یافته و به آن رای داده‌اند و در قانون اساسی عراق ثبت و کامل شده است.
طالبانی در ادامه گفت که در مرحله آینده و مناسب آتی، کردها شکل دیگری از حق تعیین سرنوشت را دنبال خواهند کرد و در هرمرحله‌ای با توجه به مقتضیات موجود درباره آن سخت می‌گویند.
این درحالی است که "مسعود البارزانی" رئیس منطقه کردستان اخیرا با چراغ سبز آمریکا و عربستان، بارها خواستار جدایی منطقه کردستان از دولت مرکزی و تشکیل دولت مستقل کردی شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=768
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه