میهن صنعت :

رسیدگی به ارتقاء کیفی خودروهای داخلی و تناسب آن با قیمت در دستور کار کمیسیون صنایع

با توجه به اینکه کمیسیون صنایع ومعادن در مجلس نهم به تازگی شکل گرفته، رسیدگی به ارتقای سطح کیفی خودروهای داخلی و تناسب آن با قیمت ، جهت بررسی بیشتر در آینده نزدیک در دستور کار جلسات آینده کمیسیون قرار خواهد گرفت.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به برنامه های کمیسیون صنایع و معادن در دوره نهم مجلس ، گفت : با توجه به اینکه کمیسیون صنایع ومعادن در مجلس نهم به تازگی شکل گرفته، رسیدگی به ارتقای سطح کیفی خودروهای داخلی و تناسب آن با قیمت ، جهت بررسی بیشتر در آینده نزدیک در دستور کار جلسات آینده کمیسیون قرار خواهد گرفت.

عزیز اکبریان در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو به تسهیلات اختصاص یافته در حمایت از تولید پرداخت و گفت : در حال حاضر تسهیلات ارزی ارایه شده در بخش تولید به دلیل نوسان در بازار ارز در باز پرداخت با مشکلاتی مواجه شده که این مسئله قطعا به ضرر تولید ملی است.

وی همچنین به بحث افزایش قیمت خودرو در کشور اشاره نمود و اظهار داشت:  با توجه به دامنه سود بالای خودروسازان، تأمین هزینه ها از طریق افزایش قیمت ها اقدام مناسبی در جهت جبران هرینه ها نخواهد بود در حالی که هم اکنون شاهد چنین شرایطی هستیم و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان باید با موضوع برخورد نماید.

وی در ادامه ضمن انتقاد از واردات برخی قطعات بی کیفیت به کشور گفت: در حال حاضر برخی خودروهایی که در داخل تولید می شوند صد در صد تولید داخل نیستند به طوری که تعدادی شرکت ها برای تأمین قطعات دست به واردات قطعات چینی از سایر کشورها می کنند.

وی افزود : در حال حاضر برخی شرکت های برای فروش بیشتر محصولات، پیش از تولید خودروها ،مواردی را در خصوص درصد داخلی سازی خودروها مطرح می کنند در صورتیکه مطلب درستی نیست و بسیاری از خودروهایی که در داخل ساخته می شود تمام قطعات آن در داخل تولید نمی شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1631
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه